Relatieproblemen met mijn Peu dealer, gaarne jullie mening

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Relatieproblemen met mijn Peu dealer, gaarne jullie mening

Berichtdoor vreugden » 14 nov 2007, 10:33

In verband met de komst van dochter en kleindochter heb ik voor enkele maanden een 205 aangeschaft. Deze is gekocht voor niet al te veel geld en heeft een beurtje gehad. Maar het stationair onregelmatig draaien en het inhouden bij accelereren bleef. De auto laten uitlezen bij de Peu dealer en daar moest ik een half uur arbeid voor betalen. Vond ik veel maar goed, het probleem was gevonden en is later ook opgelost.
Even later moest ik een nieuw kleppendeksel hebben en een plug voor de versnellingsbak. Kostenopgaaf gevraagd en gevraagd wat het kostte als zij het er even inzetten. Ik was aan het verbouwen en ik moest nog van alles doen. Het zou een kwartiertje werk zijn dus ik was snel acoord. Ik haal later de auto op en krijg afgelopen donderdag de rekening: 1,5 uur werk!!
Vrijdag er naar toe gegaan en met veel problemen is het nu een uur werk geworden met een rekening incl. onderdelen van ruim 120 euro. 40 euro meer dan gepland! Ik krijg opmerkingen dat ik buiten met een monteur heb staan praten en dat dat ook geld kost. Ik snap het allemaal niet want ik heb tot op heden een goede relatie met dat bedrijf.
Wat nu??
Ik had afgesproken: kwartiertje werk en geen uur.
Alleen onderdelen betalen en een kwartier werk of helemaal niets betalen?
Hert vervangen van zo'n kleppendeksel is echt geen werk van een uur en dat ze nu ook mijn motor hebben schoongemaakt is toch iets dat ik niet gevraagd heb?
Jullie reactie is welkom, vanuit mijn vakantieadres kijk ik elke dag en lees ik de reactie(s)
Vast bedankt.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Cor Rosie » 14 nov 2007, 17:22

Ik zou de volle mep betalen, vriendelijk blijven lachen en nooit weer terug komen.

Als men echt kwaad zou willen kunnen ze voor het resterende bedrag een invorderingsprocedure opstarten en de kosten daarvan (dat kan flink oplopen) op jou verhalen, hoewel te betwijfelen valt of ze dat voor zo'n gering bedrag de moeite vinden.

Rechters maken trouwens korte metten met dit soort geschillen: de eiser (klant) maakt geen schijn van kans.

€ 40,- is niet echt duur leergeld om erachter te komen dat je dealer niet deugt.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Berichtdoor JurgenGentry » 14 nov 2007, 17:55

Eerst schriftelijk mededelen dat je het er niet mee eens bent. Wachten op een schriftelijke reactie en dan verder kijken........
JurgenGentry
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 16 nov 2005, 23:33
Woonplaats: Berghem

Berichtdoor Jeetje » 14 nov 2007, 17:59

Lijkt mij ook de 'beste oplossing'...

Je zou natuurlijk nog eens met ze in gesprek kunnen gaan, aangeven dat je het vervelend vindt hoe het is gegaan en of ze bij hun standpunt blijven.

Als ze écht geen water bij de wijn willen doen (voor € 40,00) zou ik gewoon rechtuit zeggen -voor mijn part in een volle showroom- dat je zeer teleurgesteld bent in deze dealer en dat je niet meer terug zult komen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 14 nov 2007, 18:49

Cor Rosie schreef:Ik zou de volle mep betalen, vriendelijk blijven lachen en nooit weer terug komen.

Ik zou dan wel weer terug gaan, een offerte voor een nieuwe Partner aanvragen, dat helemaal uitknijpen, en dan op het laatst nog 40 euro eraf halen en dan zeggen dat je het toch niet doet....
Maar dan hoef je er ook nooit meer te komen ook ....

Nee, flauwekul natuurlijk, leven en laten leven, wacht een tijdje, betaal te laat als signaal. Wat is er bij de man in het verkeerde keelsgat geschoten, dat hij zo doet, misschien kunnen jullie er later over lachen... En als ie zo blijft verkoopt ie je natuurlijk niks meer....
De pest is natuurlijk dat we maar één kant van het verhaal horen... ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor leffe 404 » 14 nov 2007, 22:09

Teun,

Ik zou zelf ook een briefje sturen met je motivatie hoe en wat, met daarin wel de mededeling dat het niet betwiste deel van de rekening ( 1 kwartier arbeid en de onderdelen die jij had besproken) door jou inmiddels wel betaald is .

Ik maak dit soort dingen op m'n werk regelmatig mee en weet uit ervaring dat je ondanks het verschil van mening wel je welwillendheid laat blijken omtrent de rest van de factuur. Dit is een belangrijke pré voor jou mocht het in een later stadium "uit handen gegeven worden". Iets wat voor een bedrag van 40-60 euro ex btw echt nooit gaat gebeuren overigens (kosten-baten versus tijd die dat kost voor de dealer).

Vraag in je briefje om een schriftelijke reactie en richt je brief aan de after-sales manager. Stel ook voor dat als men jou in het ongelijk stelt of geen redelijk tegenbod wil doen je de bemiddeling in zult schakelen van de BOVAG daar zijn ze echt gevoelig voor en het lijkt me zeker niet dat ze dat willen laten gebeuren, zo onredelijk is jouw voorstel echt niet.

Het feit dat je nu moet betalen voor advies is echt onzin, toen je vroeg om een kosten opgave aan de receptie hoefde je toch ook niet eerst 10 euro te betalen alvorens men goedemorgen tegen je zei ?

Mocht je er niet uitkomen of advies willen, bel me gferust voor advies hoor.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Nazorg

Berichtdoor jan eend + » 14 nov 2007, 23:42

Hamoidieteun. Ik had wel begrepen dat het wat minder gaat in de reparatie-branche, maar als ze zo aan hun omzet willen komen . . . :evil: En dan zeker bij een dealer. Of het is hun arrogantie om op deze manier te laten merken dat ze geen zin hebben in "kleine klussies". Straks brengen ze nog bruggebruik apart in rekening. . . :cry:
Het advies van "Leffe 404" lijkt me correct en bruikbaar. Daarna kun je altijd nog Antoines raad opvolgen, maar dan bij voorkeur ipv voor mijn part in een volle showroom :!: :wink:
Maar wel sneu dat dit zo gebeurt :?
Sterkte, wijsheid, suck6&degroetz, Vanjan.
_
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor vreugden » 15 nov 2007, 14:56

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb er een vreemd gevoel aan over gehouden (aan dat bezoek aan mijn dealer) want ik heb daar altijd gewoon goede contacten mee gehad. En dat ze zo ineens te kort door de bocht zijn snap ik niet. Tijdens de discussie afgelopen vrijdag, liep de dealer kwaad weg en niet ik! Misschien ruzie met zijn vrouw gehad of had zijn vrouw net een Toyota gekocht o.i.d. :mrgreen:
Ik ga het advies van Leon (Leffe 404) opvolgen. Ik schrijf een vriendelijke brief met daarin een specificatie van hetgeen ik betaal. En dat maak ik dan meteen over. Vraag om een reactie en wacht wel af.
Ze hebben in ieder geval geen handtekening van mij voor een reparatieorder want daar zijn ze afgelopen vrijdag pas mee begonnen (inderdaad, toen ik het niet met hen eens kon worden). Ik zag dat iedereen die zijn auto inleverde moest tekenen voor de uit te voeren reparatie.

Ik zal t.z.t. wel melden hoe het afgelopen is.
groet uit Salland!

Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 nov 2007, 00:18

Voortaan je 205 brengen naar:

http://www.ehautoservice.nl/

Weet alles, kan alles en belazerd je niet.

Oude Tonge is nog wel aan te rijden, toch?!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor vreugden » 24 nov 2007, 20:21

Vandaag brief verstuurd en onderdelen en 20 minuten arbeid betaald. Nu maar afwachten.
Oude Tonge is niet echt ver weg. Maar een reparateur in het eigen dorp is toch wel handig. Als de Peugeotdealer het niet vriendelijk oplos, ga ik vermoedelijk naar de Citroendealer toe. Die kent een partner HDI wel en voor de 205 heb ik hopelijk geen dealer meer nodig, na 11 januari is -ie- te koop.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor vreugden » 09 dec 2007, 14:48

Afgelopen vrijdag antwoord gehad van de Peu dealer. Er is 17,11 euro van de rekening af, ten tweede male dus gecorrigeerd. Maar er is meer. Nu lees ik dat de monteur 20 minuten bezig is geweest met het verwijderen van vloeibare pakkingsresten alvorens het kleppendeksel er op te zetten. Nu hebben mijn zoon en ik dat allemaal heel erg goed bekeken voordat we de auto wegbrachten en we hebben werkelijk niets van pakkingsresten gezien.
Verder hebben ze het motorblok (ongevraagd) afgespoten.

Al met al een zaak die mij nog steeds niet lekker zit. Het verschil in wat ik heb betaald en wat ik moet betalen is nu nog slechts 26 euro.

Ik slaap er nog een nachtje over, schrijf een brief en of ik nog die 26 euro betaal of niet, dat weet ik nog niet.
Ik zal er verder niet meer komen en zal dat de dealer ook meedelen.

De 205 wordt over 5 weken te koop aangeboden dus daar heb ik de dealer niet meer voor nodig. En de Partner breng ik in het vervolg wel naar de plaatselijke Citroen dealer.

Dat was het tot zover!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor JT » 09 dec 2007, 18:51

Aha! Een tijdregistratie-"probleem".
Er heeft iemand lopen lanterfanten en zijn verspilde uren her en der bij wat opdrachten geschreven....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor vreugden » 10 dec 2007, 20:46

Heden brief geschreven, resterend bedrag betaald en afscheid genomen van deze dealer. Afgewerkt dus.
Bedankt voor jullie suggesties.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten