Rommelend geluid 205

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rommelend geluid 205

Berichtdoor Phaimus » 18 nov 2007, 13:28

ik heb een Peugeot 205 1.1 XR Plus U9 gekocht gister met beetje GTI dingetjes erin.. maar verder prima bakkie... 167000 op de teller en rijdt wel lekker

maar ik hoor zo nu en dan een rommelend geluid. Wanneer ik langzaam rij.. en niet per se een bocht maak klinkt het net alsof er iets over de grond sleept.. en dat doet het dus niet, ook niet een beetje.. ging ervoor op de knietjes

het kan zijn dat het begint wanneer een bocht maak met enige scherpte.. maar het houdt niet op zodra ik rechtdoor rij.. en gebeurd ook niet altijd als ik rem (remblokken?) dus een beetje vreemde zaak dit..

iemand enig idee? en zoja.. wat zijn de kosten daarvan?

alvast bedankt
Peugeot 205 1.1 XR Plus U9
Phaimus
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 nov 2007, 13:19
Woonplaats: ede

Berichtdoor chr. » 18 nov 2007, 20:46

klinkt alsof er een wiellager stuk is.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Gerard2 » 18 nov 2007, 22:21

Mijn rechter trommelrem maakte ongeveer twee jaar geleden ook een schrapend geluid als ik langzaam reed, als ik sneller reed was het weg. Buiten de auto was het ook duidelijk te horen, door bijvoorbeeld iemand die op de stoep staat. Dus snel naar de garage gereden :D Ik weet niet meer wat er mis was met de trommelrem, er zat geloof ik iets los wat eenvoudig vast gemaakt kon worden. De kosten waren € 26,00.
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten