Riko schreef:Wegens een koppakking probleem bij een 305 motor ben ik op zoek naar een stuk speciaal gereedschap.
Is dit werktuig echt belangrijk om te hebben? Makkelijk zelf te maken of in het beste geval, is er iemand op het forum die dit stuk gereedschap heeft maar op dit moment niet bezig is met een blokrevisie? Dan zou ik hem graag lenen.
Alvast bedankt!
Het idee van het stuk gereedschap is dat je distributieketting gespannen blijft en op deze wijze je kettingspanner niet verstelt.
Mocht je het tandwiel met de distributieketting te ver laten zakken dan verstelt je kettingspanner en krijg je het tandwiel nadien niet meer op de nokkenas, de ketting staat te strak ... het gevolg is dat je de zijdeksel eraf moet halen en de distrubutie op nieuw moet monteren ... mogelijk kun je bij peugeotclub het bedoelde gereedschap lenen, wel even lid worden ......
http://www.peugeotclubnederland.nl/CMS/ ... e&Itemid=1
Bij het loshalen van de cilinderkop zullen de bussen niet zo snel meekomen, pas als je de motor draait en de kop is er af, dan drukken de zuigers de bussen omhoog, dus niet draaien zonder kop of hulpplaatjes monteren over de bussen...
je kunt ook de kop eerst iets schuiven voordat je hem er af tilt, dus niet direct omhoog tillen ...
John
no