Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door veen » 03 dec 2004, 14:00
Welk type bougie hoort er in een peugeot 404 injectie van 1968. Nu zit er een champion N6YC in maar klopt dit wel?,in de lijst " identification des bougies des moteurs a essence" staat marchal GT 34 HD maar die zullen wel niet meer bestaan wie weet het?
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
door JT » 03 dec 2004, 17:09
Da's dezelfde!
Ik had dat net gisterenavond gelezen.
(ziek, dat boek ligt op mijn nachtkastje).
En ik wist me die typenummers nu nog te herinneren.
(nog zieker)
Even gecheckt en ja!
De Marchal GT 34 HD = Champion N 6 Y !!
-

JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door veen » 03 dec 2004, 17:55
Bedankt en beterschap :)
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
door JT » 03 dec 2004, 18:08
Sorry, ik bedoel "ziek" in de vorm van:
Dat is ziek, hij heeft een werkplaatshandboek naast zijn bed liggen, hoe gek kun je zijn!
Ben niet ziek, althans, niet lichamelijk
Dat er bij mij een steekje los zit, mag duidelijk zijn!

-

JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door veen » 03 dec 2004, 20:48
Ik ben blij dat je het zelf zecht
Staan er in dat boek nog meer merken bougies die overeenkomen met de marchal GT34HD ?
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
door 205GRIFFE » 03 dec 2004, 22:16
Dit kon ik via Google zo snel even vinden.
http://www.laffey.co.uk/peugeot/504504c.php
602. Sparking plugs ‑‑‑ 'XNP, A044XL, Marchal 35HS or
602a.Champion N7Y; 'XNT, Champion N6Y or Marchal GT34HD
---------------------------------------------------------------------------------
http://bielles.free.fr/bielles-mecanique/504i.html
bougies: culot long= SEV-Marchal GT34HD, Champion N6Y, écartement= 0,50 à 0,55mm
---------------------------------------------------------------------------------
http://www.laffey.co.uk/peugeot/204.php
602. Sparking plugs ... ... AC 42XL, Marchal GT34HD or Champion N9Y
---------------------------------------------------------------------------------


- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
-

205GRIFFE
- Moderator
-
- Berichten: 985
- Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
- Woonplaats: Hoorn | Lochem
-
door Mark » 03 dec 2004, 22:51
Toevallig heeft Jonkhart sr. mij onlangs een klein college gegeven over het verschil tussen de diverse bougietypen. Niet dat ik het onthouden heb, maar hij weet dus in elk geval hoe het zit, vast ook voor jouw 404

Laatst bijgewerkt door
Mark op 04 dec 2004, 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.
-

Mark
-
- Berichten: 2979
- Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16
door JT » 04 dec 2004, 11:42
veen schreef:Staan er in dat boek nog meer merken bougies die overeenkomen met de marchal GT34HD ?
Jawel, nog een merk AC, het type zou dan zijn: 41 - 2XLS
Maar die Champions zijn in ieder geval goed verkrijgbaar, als het je niet lukt heb ik hier nog wel een licht gebruikt setje, dat bij mijn reservevoorraad hoort...
-

JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door Daniël » 04 aug 2006, 17:31
Weet iemand of er (en zo ja, wat het) verschil is tussen Champion N9Y bougies en Champion N9YC bougies?
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
-

Daniël
-
- Berichten: 414
- Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
- Woonplaats: Gouda
door Bert » 04 aug 2006, 19:05
het verschil is volgens mij dat de ( C ) type bougies radio ontstoord zijn
-

Bert
-
- Berichten: 1194
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
- Woonplaats: Rotterdam
door Daniël » 04 aug 2006, 19:41
Sommige mensen weten ook alles!

Bedankt!
Dan weet ik ze dus gewoon inwisselbaar zijn.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
-

Daniël
-
- Berichten: 414
- Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
- Woonplaats: Gouda
door Peu204 » 04 aug 2006, 22:20
Ook zeer belangrijk volgens mijn garagist.
Zet de conische bougies niet te vast. Handvast en eeen klein beetje erbij is voldoende.
In mijn 504 zat er eentje echt muurvast de garage heeft hem er met beleid uit weten te krijgen. Sindsdien zorg ik er voor dat de bougies niet te vast worden gezet.
De Peugeot bougie sleutel heeft zelfs een soort slipmechanisme dat dit niet kan gebeuren.
Gr.
Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
-

Peu204
-
- Berichten: 746
- Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
- Woonplaats: Rotterdam
-
door Daniël » 04 aug 2006, 23:03
Ja, dat wist ik gelukkig al wel. Heb wel eens van een monteur begrepen dat dat heel vaak geldt voor het aandraaien van zaken, ook bijvoorbeeld de wielen. Veel mensen denken: hoe vaster, hoe beter. Maar dat is dus zeker niet altijd zo.
Een goeie momentsleutel zal ik wel gaan kopen als ik écht aan het sleutelen sla. Dan weet je in ieder geval zeker dat de zaken niet te los of te vast zitten.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
-

Daniël
-
- Berichten: 414
- Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
- Woonplaats: Gouda
door Bert » 05 aug 2006, 13:22
als de bougies niet los willen, is het ook handig om de motor warm te draaien , daardoor zet de cylinderkop net iets meer uit dan de bougie waardoor hij gemakkelijker los gaat .
-

Bert
-
- Berichten: 1194
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
- Woonplaats: Rotterdam
door JT » 04 sep 2006, 09:18
FYI:
De Beru Z42 is hetzelfde akls de Champion N6Y.....
-

JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast