LUCHT IN- + UITLAAT VERBINDEN????
Geplaatst: 14 dec 2004, 11:25
ik heb een vraag; hoe loopt de in en uitkomede lucht door mijn 104 SL 1.1 blok uit 79? even een beschrijving: de lucht wordt het filter ingezogen door een soort van U bocht daar zit de eerste vraag. in de bocht zit een in/uitlaat; moet die open of dicht zitten of moet die in verbinding staan met de uitlaat direct na dat de uitlaat uit het blok komt? er zitten dus twee openingen voor de duidelijkheid voor de toevoer naar het luchtfilter, een in de U-bocht zelf en een aan het uiteinde van de U bocht. nu neem ik aan dat die aan het uiteinde gewoon de toevoer van lucht verzorgd. maar die in de bocht zelf snap ik niet. nu hangt er wel een slangklem met een stukje slang aan maar dat gaat nergens heen. en hetzelfde zit op de uitlaat (vlak bij het blok. moeten die twee met elkaar in verbinding staan?
ik ben beginnend sleutelaar , en naar mijn logisch idee zou dan de lucht vanuit de uitlaat weer in het luchtfilter terecht komen. lijkt me niet erg goed voor het luchtmengsel. maar als ik bijde zou afsluiten betekent dat dan dat ik meer druk creeer in het uitlaatsysteem, dus meer pressie en misschien betere verbranding? zou wel verklaren waarom het blok nu zo bokkig is bij stationair draaien.
nou ja het wordt een heel verhaal zie ik alweer, dus ik wacht eerst even jullie reacties af. verklaar ik me daarna wel weer nader
ik ben beginnend sleutelaar , en naar mijn logisch idee zou dan de lucht vanuit de uitlaat weer in het luchtfilter terecht komen. lijkt me niet erg goed voor het luchtmengsel. maar als ik bijde zou afsluiten betekent dat dan dat ik meer druk creeer in het uitlaatsysteem, dus meer pressie en misschien betere verbranding? zou wel verklaren waarom het blok nu zo bokkig is bij stationair draaien.
nou ja het wordt een heel verhaal zie ik alweer, dus ik wacht eerst even jullie reacties af. verklaar ik me daarna wel weer nader