Als je "doortrekt" moet ie uiteindelijk toch meer toeren gaan maken ?!?!?
als ik de choke"doortrekt"dan neigt ie tot afslaan!!!
Als ik start met de choke uitgetrokken,en ik laat die aanstaan,(hij maakt echt niet meer toeren)dan heeft ie de neiging om af te slaan,hij gaat dus minder toeren maken,loopt ook moeizaam,maar zodra ik de choke een beetje indrukt,dan gaat hij soepel lopen,
Ik heb vroeger Lada gereden(handmatige choke)type 1200,1600,2105,en als je daar de choke uittrok,ging de motor als een razende tekeer!.Met de uitgetrokken choke moest je enige kilometers blijven rijden,eer je hem enigzins in kon drukken.
Dus ik weet wat je bedoelt

,Helaas kan ik het niet meer aan mijn vader vragen,die 35 jaar met de auto gereden heeft.Mijn broer zei me,aangezien hij een stukkie ouder is,niet meer zou weten,hoe dat ging.
Mijn 404 uit '73(ik heb het hierboven over de 404 uit"64")werkt,sinds ik een nieuwe bezinepomp geinstalleerd hebt,ook anders.
Met koude motor start ik de auto met de choke uitgetrokken,enigzins hogere toerental(ik vind het weinig),meteen na starten,de choke tot half indrukken.
Rij ik de straat uit,bocht om,is de choke al ingedrukt!!.........
Was in het begin erg vreemd,aangezien ik vroeger tamelijk lang moest rijden met gebruik van choke.
Groetjes Niek
Ter info wil ik nog even melden,dat de groene 404 sinds mijn Pa hem kocht,in 1964,altijd,tot op heden,garage-gestald is geweest!!