Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Skibby » 26 dec 2004, 14:32
mijn 405 gl break heeft om de twee weken een sloot olie nodig, waar ligt dit aan
-
Skibby
-
- Berichten: 1
- Geregistreerd: 26 dec 2004, 14:29
door 404 » 26 dec 2004, 15:21
Zet hem eens op de brug om te kijken of er zichtbare lekkage is. Anders is je motor gaar. Komt er blauwe rook uit de uitlaat?
-
404
-
- Berichten: 892
- Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14
door knutsul » 28 dec 2004, 22:37
Je zou eens naar de cartelontluchting moeten kijken (waar je de olie bijvult) of daar geen witte smurrie inzit, dit bevat veel vocht en bevriest dan.
Ook kan het zijn dat je kleprubbers uitgedroogd zijn dan slurpt de moter het naar binnen en rookt je auto blauw
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
-

knutsul
-
- Berichten: 736
- Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
- Woonplaats: Gilze
door 205GRIFFE » 29 dec 2004, 02:19
Als je geen lekkage hebt dan denk ik ook aan de klepseals (kleprubbers).
Bij Peugeot komt dat helaas regelmatig voor.
Die drogen in en zijn dan niet meer flexibel genoeg, waardoor olieverbruik optreedt.

- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
-

205GRIFFE
- Moderator
-
- Berichten: 985
- Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
- Woonplaats: Hoorn | Lochem
-
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten