XM7 motor van een 504 uit 1977 zonder lood?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

XM7 motor van een 504 uit 1977 zonder lood?

Berichtdoor Luc van Dijck » 08 feb 2005, 22:20

Mijn Peugeot heeft een XM7 motor uit en 504 met kenteken uit 1978. Motornummer is x2903157x.
Lage compressie dus, 7,5:1. Minimaal octaangehalte is 88.
Kan deze motor loodvrije benzine verdragen, of smelt ik mijn kleppen weg?
Luc van Dijck
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 17 nov 2004, 15:04
Woonplaats: Tegelen

Berichtdoor 404 » 10 feb 2005, 18:37

Volgens mij dus niet, er zij hier al meerdere topics over geweest en de oudere blokken van Peugeot zijn niet geschikt voor loodvrij, behalve als in het instruktieboekje staat dat het kan. Kop laten aanpassen (de klepzittingen van de uitlaatkleppen) en dan kan je rijden op euro 95 en er kan eventueel ook LPG ingebouwd worden.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Re: XM7 motor van een 504 uit 1977 zonder lood?

Berichtdoor Marcel » 10 feb 2005, 22:17

Luc van Dijck schreef:Mijn Peugeot heeft een XM7 motor uit en 504 met kenteken uit 1978. Motornummer is x2903157x.
Lage compressie dus, 7,5:1. Minimaal octaangehalte is 88.
Kan deze motor loodvrije benzine verdragen, of smelt ik mijn kleppen weg?


zie http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=552

waarin ik heb opgezocht wanneer peugeot andere cilinderkoppen heeft toegepast.
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Re: XM7 motor van een 504 uit 1977 zonder lood?

Berichtdoor Pininfarina504 » 14 feb 2005, 16:19

Ik rijdt met mijn eigen benzine auto's altijd loodvrije superplus 98, van enkele van betreffende auto's, heb ik de koppakking vernieuwd, klepzetels zien er allemaal nog heel goed uit.
Met gas zonder aanpassing van de kop, heb ik andere ervaringen, na verloop van tijd merk je(ondanks regelmatig stellen) dat er rammeltjes onstaan en dat de motor slechter gaat lopen.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten