Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
wat mij wel opvalt is dat als ik de sleutel in 'M' laat staan en onder de motorkap kijk, (de motor draait niet) dat er ook dan zo nu en dan het gas automatisch geregeld wordt.
205GRIFFE schreef:Ik zit zelf te denken aan een ontstekingsprobleem als ik het zo hoor.
Maar door onderstaande opmerking, begrijp ik het niet helemaal.wat mij wel opvalt is dat als ik de sleutel in 'M' laat staan en onder de motorkap kijk, (de motor draait niet) dat er ook dan zo nu en dan het gas automatisch geregeld wordt.
Bedoel je hiermee dat je de gashandel ziet bewegen?![]()
Dat kan ik me namelijk echt niet voorstellen.
knutsul schreef:op deze moter zit een electrische stappenmoter die de stand van de gasklep kan beinvloeden en dus ook "gas"kan geven, het zou goed eens aan de koelvloeistoftemperatuur zender kunnen liggen, dan maakt deze soms wel en dan geen contact en bij geen contact gaat de computer meer brandstof inspuiten om dat de noodloop in werking gaat, sensor geeft dan soms in eens - 20 graden door en bij die temp. heeft de moter stukken meer brandstof nodig.
1 - en die is iets aggressiever dan ik met het gaspedaal
2 - dus die heeft even flink gespeeld en na verloop van tijd reageerde de motor een stukje beter op het gasgeven en bleef deze ook weer keurig stationair draaien.
205GRIFFE schreef:Ik weet niet of je hier nu zo blij mee moet zijn.
Ik interpreteer dit als: de auto starten en rammen en blazen met die hap.
Ik zal heel eerlijk zijn, ik ben regelmatig "zeer agressief" met de Griffe, maar de olietemperatuur moet dan wel eerst rond de 90 graden zijn voordat ik de Griffe echt op zijn staart trap. Want het hele zaakje moet eerst wel even netjes en goed warm worden gereden.
Na het echte "uitlaten" van de Griffe staat de olietemperatuur dan toch wel op of rond de 110 graden.
En ik moet zeggen dat het blok dan echt heerlijk draait.
309select schreef:(wel wil ik nog een 309 met toerenteller, maar daar schijn ik voor een 'oud' jaegar paneel van een 205 gti voor te kunnen misbruiken)
Roo-D schreef:Als je er al een gescoord hebt is het natuurlijk mooi, maar ik weet dat de jaeger gti tellerunits niet heel gemakkelijk te vinden zijn. De meest 205gti's hebben een Veglia unit.
Deze past ook gewoon, alleen hebben die ook nog aansluitingen voor een olietemp en oliedruk meter.
Er zijn ook 309s die standaard een toeren teller hebben, of je kunt het dashbordje van een 205xs gebruiken. Houd geoon de lokale sloop in de gaten of er een 205xs langskomt en haal daar het dashbord uit en kijk even hoe daar de toerenteller aangeloten is en neem de onderdelen (stekkers) mee die niet op jouw wagen zitten. Jouw 309 en een 205xs hebben namelijk precies hetzelfe blok.
Zie ook mijn reply in je andere post met je vraag over hoe je alles aan moet sluiten. (www.309er.de)
Succes, Bart
Roo-D schreef:Opblazen? Geen idee. Denk dat het wel meevalt, maar ja misschien is het wel het geval... Is volgens mij maar een manier om er achter te komen...![]()
Ik ga het binnenkort aansluiten dus zal het daarna wel weten!
Het aansluiten van olietemp en oliedruk is niet zo moeilijk, alleen het aansluiten van de oliedrukmeter op je TU motorblok is niet heel eenvoudig. Moet je met t-stukjes gaan werken enzo.
Olietempsensor van een gti past gewoon in je olieaftapplug, dus die zit er zo in/aan.
Roo-D schreef:Heb het momenteel erg druk.
Volgens mijn planning zal ik voor 23dec de tellerbak ingebouwd hebben. Ga dan naar Oostenrijk en vind het dan wel prettig om een snelheidsmeter en kilometerteller te hebben.
Ik laat het je zeker weten of het gelukt is.
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten