Tja.. daar gaan we weer
Kent iemand de wet van Murphy? Afijn.
Ben bezig met het project reinig het koelsysteem van de Peug. Dat ging voorspoedig, heb de radiateur doorgespoeld ziet er schoon uit.
Bij het bijvullen (met gewoon water) bega ik een groffe fout: ik verwar de koelslang met de luchtslang die vanaf mijn LPG verdamper komt. Resultaat: (schoon)water in de verdamper die daardoor niet meer werkt
Welnu daar zijn we mee bezig, het water is eruit alleen nu blijft de gaskraan open hangen dus waarschijnlijk moet de verdamper eruit gehaald worden. En gedomenteerd worden.
Maar goed daar gaat het ff niet om: ik mot dus ff tijdelijk op benzine rijden. Ik kijk naar de meter en ik denk: oei ff tanken. Ik naar de tankdop probeer hem open te maken met de contactsleutel.. werkt niet! Ik heb nog een ander sleuteltje (die overigens niet past) van het dashboard en de kofferbak maar die past dus ook niet op de dop.
Ik heb de auto nu al een half jaar maar nooit benzine getankt.. rij immers LPG
Nu heb ik de vorige eigenaar benaderd voor eventueel een sleuteltje voor de dop. Maar ik weet niet of daar wat uit komt...
Dus:
1. met welke sleutel gaat hij normaliter open (contact of dashboard)
2. zijn hier lopers voor verkrijgbaar? (krijg nu ook niet mijn kofferbak op slot) :
3. nog andere opties?
En ohja:
de auto moet over 2 weken naar de APK.. feest!