Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Filip » 25 mei 2005, 15:37
tja, ik vond laatst wat metaalschilfers in de carterpan...
nu heb ik de kop laatst laten reviseren en dit is de eerste keer na oneveer 1000km dat ik de olie check.
kunnen deze schilfers 'coating' van de kleppen zijn?
en wat is hier meestal het geval? de schilfers zijn 2-3 mm groot en rond.
het betreft een 2.3 xd2 diesel
help
brooooooooaaaah
-
Filip
-
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 19 jan 2005, 13:11
- Woonplaats: enschede
-
door JT » 25 mei 2005, 23:35
Het wordt vaker gedaan, olie verversen na 1000-1500 km na enige revisie...
Vlug verversen, nieuw filter erop en over 100 km nogmaals kijken.
Ik zou niet weten of de maten/afmeting/vormen ergens op zouden kunnen duiden...
-
JT
-
- Berichten: 3775
- Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
- Woonplaats: Bladel
door Kees » 26 mei 2005, 00:14
Ja, kan ook best dat het slijpsel oid is van de revisie, wat nog in een oliekanaal zat. Nieuwe olie en filter en maar even afwachten.
groeten van Kees
-
Kees
-
- Berichten: 612
- Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
- Woonplaats: Amsterdam
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten