Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Maarten Deen » 26 mei 2005, 19:31
Ik heb al vaker gemerkt dat de brandstoftank van mijn 404 zich vacuum trekt. Als je na een ritje de dop open draait sist het flink.
Dat is nog nooit een probleem geweest, zelfs niet met de tank tot een paar liter na leegrijden... tot vanmorgen!
Ik rij via een B-weg naar het werk, begint opeens de motor in te houden. Omdat de dagteller al tegen de 400 stond en de brandstofmeter bij tijd en wijle onbetrouwbaar is (vorige dag nog op 1/4, nu op 3/4) dacht ik toch dat de brandstof op was en gooide de 5 liter uit de jerrycan erbij.
Vanmiddag getankt, gaat er 34 liter in!!! Inclusief de 5 liter uit de jerrycan en met 30 km (=3 liter) rijden na het gebeuren vanmorgen betekent dat dat er nog ongeveer 9 liter ingezeten moest hebben (45 liter tank).
Conclusie moet dus zijn dat hij zich nu zo vacuum getrokken had dat de brandstof niet meer kwam.
Mijn vraag: zit er geen ontluchting op de tank?
De dop zelf heeft iig geen ontluchting. Die is van buiten helemaal dicht en er zit een rubberen ring in die met een veer tegen de opening gedrukt wordt.
Laatst bijgewerkt door
Maarten Deen op 05 jun 2005, 16:18, in totaal 1 keer bewerkt.
-

Maarten Deen
- Moderator
-
- Berichten: 568
- Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
- Woonplaats: Helden
-
door Oxo » 01 jun 2005, 23:45
Volgens mij had de originele tankdop een klein ontluchtingsgaatje.
Vraag: is de dop wel origineel??
vgr Oxo
-

Oxo
-
- Berichten: 15
- Geregistreerd: 21 mei 2005, 22:06
door Maarten Deen » 05 jun 2005, 16:31
Oxo schreef:Volgens mij had de originele tankdop een klein ontluchtingsgaatje.
Vraag: is de dop wel origineel??
Hij zat bij de auto. Ik heb eerlijk gezegd nog geen andere doppen bekeken.
Maar zie hier mijn benzinedop:
Het witte op de buitenkant is het restant van een plakker.
-

Maarten Deen
- Moderator
-
- Berichten: 568
- Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
- Woonplaats: Helden
-
door 404 » 05 jun 2005, 20:07
Deze dop heb ik ook op mijn pick-up diesel, maar ik dacht dat de benzine-sedans en cabrio's andere hadden. Een sedan die ik laatst zag had een ronde zwarte dop met sleuteltje, origineel uit '69. Ik weet niet hoe de sleutelloze doppen er toen uit zagen. Misschien is dit een dop van een diesel? Ik kan me niet herinneren jouw dop op een sedan gezien te hebben. Misschien is het probleem met een andere dop verholpen.
-
404
-
- Berichten: 892
- Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14
door deVreugd » 06 jun 2005, 15:09
Ik heb op mijn berline uit 66 zo'n zelfde dop. Rotdingen zijn het trouwens, ik had veel liever een gewone schroefdop met een sleuteltje gehad.

-
deVreugd
-
- Berichten: 465
- Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
- Woonplaats: Amersfoort
door Willem van Vliet » 12 jun 2005, 18:01
deVreugd schreef:Ik heb op mijn berline uit 66 zo'n zelfde dop. Rotdingen zijn het trouwens, ik had veel liever een gewone schroefdop met een sleuteltje gehad. :mrgreen:
Ooit ook eens zo'n probleem gehad met een renault 5je. Uiteindelijk een gaatje van 6mm in de dop geboord en mijn problemen waren over.
't Is buiten kijf
of om het even,
rijdend in een 405
of in een 309.
-
Willem van Vliet
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 04 jun 2005, 15:54
- Woonplaats: Nouveau Nievillage
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten