Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door aernout » 16 jul 2005, 22:00
Aloha, de naam is Aernout; vervoer is een 309 1,4i gl profil (met webasto dak, relaxed!!!)
maargoed het probleem:
de auto houd in/stottert. hij lijkt voor een heel korte tijd tijdens het rijden spontaan uit te vallen ... ook als ik contact maak en dan ga luisteren hoor en zie ik de gashandel een stukje bewegen. het lijkt er ook op dat als ik aan de draadboom rommel (links naast de aansluitingen van de gasklep) het probleem zich voor gaat doen. ook heb ik op de voorste stekker (ik denk lamda sonde) ontdekt dat de isolatie van de aders behoorlijk beschadigd is, precies waar de draden het rubber van de vierpolige stekker in gaan .....
iemand een idee? het grote probleem is dat mijn vriendin werkelijk overal in durft te rijden (al is het levensgevaarlijk, heeft zij het idee dat ze er vast wel mee thuis komt!)
greetz,
Aernout
ahOOOOEEEEE... the lion sleeps toniiiigghht ...awoembawee awoembawee ....
-
aernout
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 16 jul 2005, 16:18
door knutsul » 17 jul 2005, 20:52
Ik gok op de potentiometer van de gasklep, smoorklephuis vervangen en het zal waarschijnlijk opgelost zijn
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
-

knutsul
-
- Berichten: 736
- Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
- Woonplaats: Gilze
door Marius » 17 jul 2005, 21:21
als je het contact aanzet, hoort de gasklep ook een stukje te bewegen uit zichzelf, dus das vrij normaal.
verder houd ik me ten domme, want heb geen idee.
-

Marius
-
- Berichten: 254
- Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49
-
door aernout » 17 jul 2005, 22:58
een stukje uit zich zlef bij contact, ok ... maar als ik aan de draadboom rommel gaat het bewegen ineens verder ..... kan niet goed zijn.
wat is trouwens dat lampje met het motorblokje met een soort diode erin?
motormanagement? die brand namelijk ook .....
geloof dat na wat gefreubel dat het uit zich zelf bewegen over is en dat het lampje ook uit is ...
ik ga ff testen van de week
bedankt voor de reply's
ahOOOOEEEEE... the lion sleeps toniiiigghht ...awoembawee awoembawee ....
-
aernout
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 16 jul 2005, 16:18
door aernout » 29 jul 2005, 23:31
bleek een losse connector in de multistekker van de gaskleppotentiometer te zijn. probleem geheel verholpen ... ik ben weer reuze blij!

ahOOOOEEEEE... the lion sleeps toniiiigghht ...awoembawee awoembawee ....
-
aernout
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 16 jul 2005, 16:18
door Roo-D » 15 sep 2005, 13:05
aernout schreef:wat is trouwens dat lampje met het motorblokje met een soort diode erin?
motormanagement? die brand namelijk ook .....
Dat is het lampje van je motronic motormanagement. Het lampje gaar branden als er iets niet in de haak is.
In dit geval dus de stekker van de potentiometer.
Als het lampje langer dan 20sec heeft gebrand wordt de foutcode opgelagen in de ecu. Deze kan je uit laten lezen (is ook zelf te doen met wat gebeun) en dan komt er een code uit die zegt welk onderdeel er stuk is.
Wat ik je zou aanraden is de ecu te resetten zodat alle oude foucodes verwijderd zijn. Dan kun je met een schone lei beginnen en zul je merken dat je wagen waarschijnlijk een stuk vloeiender rijdt. Dit maakte bij mijn eigen wagen namelijk een wereld van verschil.
-

Roo-D
-
- Berichten: 23
- Geregistreerd: 03 jun 2005, 23:13
- Woonplaats: Delft
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten