injectiepomp van zou moeten worden gesmeerd

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

injectiepomp van zou moeten worden gesmeerd

Berichtdoor wouters » 05 aug 2005, 18:53

volgens het onderhoudsboekje van mijn 604 ti moet de injectiepomp gesmeerd worden maar in het instructieboekje staat helemaal niks bij het onderhoudsgedeelte wie kan me helpen?
wouters
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 05 aug 2005, 16:32
Woonplaats: oosterhout

Berichtdoor Gilletti » 05 aug 2005, 19:32

Werkt de benzine hierbij niet als smering?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain - DAF 55 Coupé 1970 Wit Albina - 106 GTI 1997 Rouge Lucifer
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4354
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

injectiepomp van zou moeten worden gesmeerd

Berichtdoor wouters » 06 aug 2005, 09:59

het autotype is uit het onderwerp geraakt of zo maar het moet 604 ti zijn voor alle duidelijkheid maar na rondkijken op deze site is me al wat duidelijker geworden de injectiepompen van 404 en 504 moeten gesmeerd worden en van peugeot is bekent dat de onderhoudsboekjes niet precies voor een model worden gemaakt wie me er meer over kan vertellen graag
wouters
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 05 aug 2005, 16:32
Woonplaats: oosterhout

Re: injectiepomp van zou moeten worden gesmeerd

Berichtdoor cdb » 06 aug 2005, 16:09

wouters schreef:het autotype is uit het onderwerp geraakt of zo maar het moet 604 ti zijn voor alle duidelijkheid maar na rondkijken op deze site is me al wat duidelijker geworden de injectiepompen van 404 en 504 moeten gesmeerd worden en van peugeot is bekent dat de onderhoudsboekjes niet precies voor een model worden gemaakt wie me er meer over kan vertellen graag


Absoluut geen smering nodig want het is geen pomp in de ware zijn van dat woord.
De benzinepomp bij de tank zorgt voor de druk.
De centrale plunjer regelt de hoeveelheid benzine die continue naar de injectoren gaat.
Injectoren staan altijd 'aan'. Pas als de inlaatklep opent kan
benzine naar de zuiger.
Het is een schitterend eenvoudig systeem dat vooral kuren gaat vertonen als valse lucht wordt aangezogen.
Onderhoud is niet nodig; alleen is de huidige benzien uiterst 'schraal'
waardoor de plunjer kan vergommen.
Af en toe loodvervanger bij de benzien kan geen kwaad (zelfs een 1/4 liter tweetakt op een volle tank doet wonderen)
cdb
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 06 aug 2005, 15:49
Woonplaats: Lunteren

injectiepomp van zou moeten worden gesmeerd

Berichtdoor wouters » 06 aug 2005, 18:02

hartstikke bedankt cdb voor je antwoord stelt me helemaal gerust
wouters
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 05 aug 2005, 16:32
Woonplaats: oosterhout


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten