Benzine-afsluiters LPG-installatie
Geplaatst: 01 okt 2005, 16:35
3 maanden terug een 504 TI / LPG gekocht. De motor is inclusief gasinstallatie een keer overgebouwd uit een andere 504. Nu is de aansluiting van de diverse randapparatuur vrij slordig gebeurd (tuinslangen als vacuĆ¼mslangen, onnavolgbare elektra). Na een tijdje ging de motor (na een oververhitting) op gas slecht starten en lopen. Pas als de motor door en door warm was liep ie als een naaimachientje op gas. Vandaag met een andere hobbyist eens lang gekeken en geprobeerd en wat blijkt: beide benzine-afsluitingen sluiten niet goed af. Als de 3traps schakelaar voor de brandstofkeuze op het midden staat blijft de motor nog wel lopen op benzine, bij een toerental van 700 toeren of zo. Op gas geven blijft ie ook reageren, maar dan erg geknepen. Hetzelfde voor gas. De motor blijft lopen bij een erg laag toerental. Als terug geschakeld wordt naar de gasstand slaat ie wel af. Overschakelen op gas terwijl er gereden wordt is ook lastig. Ik heb het idee dat de auto beter helemaal uit gezet moet worden om probleemloos op gas te rijden.
Ik heb alle relaisaansluitingen voorzien van nieuwe schoentjes en ook de aarde is gecontroleerd. Iemand dezelfde problemen? Wie weet het fijne van gasinstallatie met betrekking tot de vacuĆ¼m en electro-aansluitingen? Misschien een aansluiting schema erbij?
Ik heb alle relaisaansluitingen voorzien van nieuwe schoentjes en ook de aarde is gecontroleerd. Iemand dezelfde problemen? Wie weet het fijne van gasinstallatie met betrekking tot de vacuĆ¼m en electro-aansluitingen? Misschien een aansluiting schema erbij?