Brandstofslangen 405 vervangen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Brandstofslangen 405 vervangen

Berichtdoor p-worx » 10 dec 2020, 12:51

Goedemiddag iedereen,

Daar ben ik weer terug van weggeweest met de 405 die steeds beter rijdt naarmate de bezoekjes aan de garage plaats vinden. De 405 is rijdend en de volgende beurten zijn allemaal preventief (distributie, waterpomp...).

Echter heb ik nu bij het rijden met open raam een benzinelucht in de auto. Vandaag is dit verergerd toen ik de auto even wou verplaatsen; het rook al naar benzine alvorens in te stappen (misschien de benzinegeur van het rijden met open raam over een kort stukje).
Ik wil dit voor de veiligheid wel graag aanpakken. Het is een mogelijkheid om naar de garage te gaan maar ik bespaar die kosten liever aangezien ik denk dat het niet een heel moeilijke onderneming is.
Mijn vraag is dus: welke brandstofleidingen moet ik vervangen? Hoe zit het circuit eruit en hoe moet ik de leidingen vervangen? Waar vind ik de leidingen en hoe moet ik ze vervangen (alleen uiteinden losdraaien en nieuwe slang erin stoppen?)? Welk gereedschap heb ik daarbij nodig? Ik heb geen brug, gaat dat zo ook lukken? (ik pas net wel onder de auto).

Hartelijke groet,

Guy
Peugeot 405 1.6i GL 1990
Citroën des fois, Peugeot toujours !
p-worx
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 sep 2020, 20:50

Re: Brandstofslangen 405 vervangen

Berichtdoor p-worx » 11 dec 2020, 14:40

Afbeelding
Afbeelding

Nou, achterbank eruit gehaald en gekeken bij de brandstofpomp. Daar is inderdaad een teken van lekkage. Eerste plaatje niet schoongemaakt, tweede plaatje wel schoongemaakt. Dit wordt dus deze brandstofslangen eerst vervangen.
Peugeot 405 1.6i GL 1990
Citroën des fois, Peugeot toujours !
p-worx
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 sep 2020, 20:50

Re: Brandstofslangen 405 vervangen

Berichtdoor EJH405 » 24 jan 2021, 18:03

Hoe is het met de patient? Heb je de lekkende leiding kunnen vervangen? Het lijkt me best lastig om erbij te komen omdat ze opgesloten zitten tussen de tank en de carrosserie.
Gr, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten