Problemen met verstuivers (?)

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Problemen met verstuivers (?)

Berichtdoor Raymond1985 » 02 jan 2022, 10:36

Beste leden,

Bij mijn camper (Peugeot J5 uit 1993) heb ik een probleem (gehad) met mijn verstuivers.
Van de 4 verstuivers was er eentje (verstuiver nr. 3) waar roet omheen zat en ook gaf het een vreemd geluid tijdens het rijden.
Wij zijn op dit moment op vakantie in Spanje en onze monteur in Nederland gaf aan dat we het brandplaatje moesten vervangen.
Dit hebben we in Spanje dan ook laten doen, maar nu gaf de monteur in Spanje aan dat bij verstuiver nr. 1 een brandplaatje mist.
Dit is volgens hem omdat deze een kleine millimeter lager ligt als de andere verstuivers.
Omdat de Spaanse monteur op zoek moet naar een nieuwe verstuiver hebben wij de camper meegenomen en kleine stukjes mee gereden.
Was ons opvalt is dat na de reparatie van verstuiver nr. 3 het vreemde geluid verdwenen is en verstuiver nr. 1 er brandschoon uitziet (geen roet e.d.).
Onze monteur in Nederland geeft dan aan dat we verder kunnen rijden.

Wat ik mij nu afvraag:

Stel dat er bij verstuiver nr. 1 een brandplaatje mist, had ik dit dan ook niet allang moeten horen en zou deze dan ook niet een roetaanslag moeten hebben?

En daarnaast is het zo dat verstuiver nr. 4 ook een kleine millimeter lager ligt (de buitenste twee verstuivers liggen dus iets lager dan de binnenste 2).

Nu is onze afweging of we door kunnen rijden omdat het normaal is dat (de buitenste twee) verstuivers iets lager kunnen liggen, ze beiden geen geluid geven en ze beiden er goed uitzien of dat de verstuivers lager liggen omdat er inderdaad brandplaatje(s) missen en we moeten wachten totdat er nieuwe zijn gevonden (tot nu toe in één week wachten geen nieuwe gevonden).

Wat is jullie mening?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Raymond
Raymond1985
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 jan 2022, 10:33

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron