Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door martyn » 24 nov 2005, 00:19

hallo allemaal,
ik heb t blok van myn 205 cti er uit gehaald. koppeling vervangen,nieuw uitlaatspruitstuk, nu moet ik mn klepsteelrubbers vervangen omdat ie veel te veel olie verbruikt. de rubbers heb ik al besteld maar ff stom vraagje: is het erg veel werk om die dingen te vervangen?? ik heb dit nl. nog nooit gedaan.
hoe ga je te werk??.
mvgr martyn
-
martyn
-
- Berichten: 10
- Geregistreerd: 12 okt 2005, 19:37
door john » 24 nov 2005, 19:18
Wat voor type motor is het?
"meten is weten,weten is wát te meten"
-
john
-
- Berichten: 142
- Geregistreerd: 31 mei 2004, 18:36
- Woonplaats: Zundert
door 205GTi 1.9 kat » 05 aug 2006, 20:44
het is een xu motor.Dat betekend distributie op tijd zetten, demonteren, nokkenas demonteren. Betreffende cilinder onder druk zetten en klepstoters en klepveren demonteren. vervolgens kan het rubbertje vervangen worden. Als je slim bent eerst klepspeling opmeten, dan kun je gelijk de kleppen stellen. Hele klus hoor ! het kan ook anders maar dan moet de kop er af, en dat is nog meer werk !

Beter spijt hebben van wat je wel hebt gedaan dan van wat je niet gedaan hebt .
-
205GTi 1.9 kat
-
- Berichten: 4
- Geregistreerd: 05 aug 2006, 19:42
- Woonplaats: Retranchement
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten