Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Mark » 08 dec 2005, 23:30
Ik kreeg deze vraag per mail binnen: enig idee wat deze leidingen zijn in een 205 1.4 XS?
Laatst bijgewerkt door
Mark op 09 dec 2005, 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Mark
-
- Berichten: 2979
- Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16
door Edzo » 08 dec 2005, 23:53
brrr....zou dat 1 of ander emissie-verlagings-gedoetje zijn?? hoe oud is die auto??
doet me denken aan die uitlaatgas-terugvoerpijp van de latere XUD- en nieuwere DW8 blokken . Alleen maar ellende.......
groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
-
Edzo
-
- Berichten: 2847
- Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
- Woonplaats: prov. Groningen
door Joliet Jake Blues » 09 dec 2005, 01:13
Ik ken ze niet ze zaten niet op mijn 309 uit 91.
En op de 306 uit 96 van een kammeraat zitten zeook niet.
In bijde autos zit het zelfde blok.
(de 309 zelfs met minder km's op de teller
)
Mischien achteraf ingeboud
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
-
Joliet Jake Blues
-
- Berichten: 1685
- Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
- Woonplaats: Maasbommel
door Edzo » 09 dec 2005, 01:31
Nee, maar Peugeot heeft -in elk geval bij de jaren 80-90 diesels- moeten prutsen om ze aan de niewere emissie-eisen te laten voldoen.
Dit resulteerde bij het XUD- en later DW8 dieselblok in een pijpje dat de uitlaatgassen terugvoerde in de inlaat. (probleempijpjes trouwens) Dus in principe (XUD) had je een oud type blok met aanpassingen.
Het zou best kunnen dat ze dat met jongere TU-blokjes ook hebben gedaan, en mss. juist bij de opgepepte versies (ging over een XS toch??). Ik heb 't wel eens gezien, maar weet niet meer precies wat voor auto.....zou een opgepepte 306 kunnen zijn geweest.
groeten, Edzo.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
-
Edzo
-
- Berichten: 2847
- Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
- Woonplaats: prov. Groningen
door knutsul » 09 dec 2005, 09:57
die leidingen zijn van de "pulse air" deze laten verse lucht de uitlaat inzuigen om een schonere uitlaatgas te krijgen, een soort naverbranding in de uitlaat
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
-
knutsul
-
- Berichten: 736
- Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
- Woonplaats: Gilze
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast