stotteren bij koud en warm (tussen in niet)

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stotteren bij koud en warm (tussen in niet)

Berichtdoor XSBomB » 26 feb 2006, 14:37

hallo ik heb een peugeot 205 1.4xs bj 1991 dacht U9

nou is het volgende probleem

als de motor koud is stottert hij ligt bij volgas (onder 70graden )
als de motor middelwarm is loopt hij goed met volgas (iets onder de 80 graden)
word de motor voledig warm stotterhij heel erg bij volgas. (rond de 90 graden)

heb geen idee wat het kan zijn.
ik vermoet dat het hem ergens in de vacuumslangen zit.
de dikke slang op het kleppendeksel is stuknamelijk.

help :cry:

ps ik zie onder de carb (injectie dacht ik) een nippel zonder slang maar zie nergens een ongebruikte slang.

alvast hardstikke bdankt

john

EDIT>>> ben trouwens tot de conclusie gekomen dat hij ook gewoon bij een koude motor stottert.
en het vreemde is als hij even uit heeft gestaan trek hij even goed door. en dan als ik een bocht in ga en dan weer gas wil geven is het weer stotteren.

soms rijd het goed (heel soms) en vaak niet maar zie er geen patroon in zegmaar.

heel vreems :-|
Laatst bijgewerkt door XSBomB op 28 feb 2006, 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
xs is best wel snel :)
Avatar gebruiker
XSBomB
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 feb 2006, 14:22
Woonplaats: apeldoorn

Berichtdoor XSBomB » 26 feb 2006, 20:07

niemand?
xs is best wel snel :)
Avatar gebruiker
XSBomB
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 feb 2006, 14:22
Woonplaats: apeldoorn

Berichtdoor XSBomB » 27 feb 2006, 18:24

:(
xs is best wel snel :)
Avatar gebruiker
XSBomB
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 feb 2006, 14:22
Woonplaats: apeldoorn

Berichtdoor Brownie » 28 feb 2006, 12:30

Ik heb hier geen verstand van, maar als je zelf al ontdekt dat een slang stuk is, zou ik die tenminste vervangen. Het wordt er vast niet minder van. :wink:
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor XSBomB » 28 feb 2006, 20:45

Brownie schreef:Ik heb hier geen verstand van, maar als je zelf al ontdekt dat een slang stuk is, zou ik die tenminste vervangen. Het wordt er vast niet minder van. :wink:


ja dat bergrijp ik. verder een beetje nutteloos antw :lol: :mrgreen:

iemand anders?

heb net nieuwe bougie`s gekocht. 19,70 4st. niet duur toch? met antistoring. morgen ff proberen.

maar weet niemand hoe dat zit met het de nippel op mijn spruitstuk?

heb al veel gezocht maar kan het nergens vinden

help :(
xs is best wel snel :)
Avatar gebruiker
XSBomB
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 26 feb 2006, 14:22
Woonplaats: apeldoorn


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron