Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door veen » 23 jul 2004, 21:51
Ik heb een peugeot 404 van 1968 met injectiemotor maar de electrische benzinepomp een AEG is kapot weet iemand daar een oplossing voor?
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
door leffe 404 » 23 jul 2004, 21:58
een nieuwe of gebruikte benzinepomp halen op de sloperij en die er op zetten.
Als je tenminste de elektrische opvoerpomp bedoelt. De lijn-plunjerpomp op het motorblok is een ander verhaal.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
-

leffe 404
-
- Berichten: 1500
- Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
- Woonplaats: Leidschendam
door veen » 24 jul 2004, 09:37
Zitten die onder alle auto's met injectiemotor en zo ja heb je misschien een tip?
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
door Guy Peugeot » 24 jul 2004, 09:45
De AEG injectiepomp is een heel specifieke pomp die niet zomaar vervangen kan worden door elke andere pomp, dat heeft te maken met de benzinedruk. Ik heb ervaring met moderne Hardy pompen, deze leveren te weinig druk. Na het inbouwen van een 504 injectiepomp is het probleem definitief uit de wereld. Je moet daarvoor wel een extra retourleiding leggen en bij de 404 vereniging is info te krijgen over de ombouw. Er bestaat zelfs een instructie in 404 werkplaatsboeken om dit uit te voeren. Als de AEG pompen eenmaal beginnen met storingen is het vaak niet meer OK te krijgen.
-
Guy Peugeot
-
- Berichten: 14
- Geregistreerd: 05 apr 2004, 21:01
door leffe 404 » 25 jul 2004, 00:16
kijk aan, de wijze woorden zijn al gesproken.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
-

leffe 404
-
- Berichten: 1500
- Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
- Woonplaats: Leidschendam
door pininfarina404 » 09 nov 2004, 14:16
Ik heb ook een 404 met een dergelijke pomp. Heb zelf de pomp uit elkaar gehaald (vrij eenvoudig) en het bleek dat enkel de KOOLBORSTELS versleten waren. Bij het plaatselijke autodynamo revisiebedrijf twee koolborstels gehaald die er op leken (van een makita BOORMACHINE!!), waren wat breder, maar zelfde aansluiting. Vervolgens zelf op maat gevijld en erin gesoldeerd. Sindsdien drieduizend probleemloze kilometers en twee jaar verder...

-
pininfarina404
-
- Berichten: 102
- Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36
door veen » 09 nov 2004, 20:58
Hier ga ik dus ook naar op zoek, ik heb al eens een advertentie geplaatst
in ''La vie de l'auto'' over die koolborstels maar heb er helaas geen reactie op gehad. Bedankt voor de tip
-

veen
-
- Berichten: 369
- Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
- Woonplaats: coevorden
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast