door Pininfarina504 » 05 mei 2005, 12:28
Ik heb zelf de wijsheid alleminst in pacht hoor,maar toch snap ik het probleem van Steven niet helemaal.
Als het een onstekingsprobleem was, dan was er ook wat met zijn vorige ontsteking loos b.v. de vervroeging of het vacuummechanisme.
Als de auto 12jr stil heeft gestaan denk ik ook aan de tank, als hij niet vervangen en/of gereinigd is,krijg je soortgelijke problemen.
Ben tevens benieuwd naar de carburateur die hij erop heeft staan,verwacht een solex v/h oude type zonder thermostatische choke?
Solex carburateur met thermostatische choke met parafinestift kan ook nogal wat gelazer geven.De Zenith carburateurs zijn ook tamelijk gecompliceerd qua opbouw en geven vaak te weinig brandstof door en leveren daardoor soms ook te weinig vermogen af.
Slechte warme start is wel een bekend fenomeen bij de Ti's overigens.
Ben zelf vaak met dit probleem geconfronteerd ben er nu zo'n beetje uit waar het allemaal aan kan liggen:bobine te dicht op motor,moet eigelijk bobine met voorschakelweerstand zijn,lekkende isolatie bougee kabels,luchtlekkage in spruitstukslangen,verstopt of oud filter bij benzinetank,ontsteking te vroeg,contactpunten te ver uit elkaar,slechte massa bij stuwpomp,kapotte membraam,vuil in de tank.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.