504 starten bij warme motor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Steven » 04 mei 2005, 13:16

Prijs valt eigenlijk al bij al nog mee, toch gezien het feit dat je dan fatsoenlijk met je auto kan rijden. Kost 298 euro inclusief BTW, als je het niet zelf kan plaatsen moet je dit er ook wel bij rekenen, ik dacht ongeveer een half uurtje werk of zo.
We hebben ook een nieuwe bobine gestoken van het merk Ducellier, maar wel met aparte weerstand, dit zou ook beter zijn. prijs weet ik niet meer, was niet zoveel.
Bougies gebruik ik van het merk NGK, ik weet het "Japans" maar ze zouden wel vrij degelijk zijn en de wagen zou er ook beter mee starten.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor David » 04 mei 2005, 13:33

Misschien dat ik het niet helemaal snap, maar de 123ignition vervangt toch de bobine en de bougies? Het neemt de functie van deze 2 onderdelen toch over?
Ik heb dus een verkeerd beeld van de functie van de 123ignition, wat doet dit onderdeel nu precies?

(mijn excuses voor mijn onwetendheid, ben nog aan het leren)
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Steven » 04 mei 2005, 14:21

Maar ja, een bobine en bougies blijf je nodig hebben, diene 123 vervangt dat niet hoor, da's gewoon een aanvulling. Die 123 komt in de plaats van de delco (weet niet hoe dit in nederland noemt)
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor David » 04 mei 2005, 14:39

Condensator of verdeler wellicht??
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor JT » 04 mei 2005, 18:37

Stroomverdeler idd.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Slecht starten bij warme motor

Berichtdoor Pininfarina504 » 05 mei 2005, 12:28

Ik heb zelf de wijsheid alleminst in pacht hoor,maar toch snap ik het probleem van Steven niet helemaal.
Als het een onstekingsprobleem was, dan was er ook wat met zijn vorige ontsteking loos b.v. de vervroeging of het vacuummechanisme.
Als de auto 12jr stil heeft gestaan denk ik ook aan de tank, als hij niet vervangen en/of gereinigd is,krijg je soortgelijke problemen.
Ben tevens benieuwd naar de carburateur die hij erop heeft staan,verwacht een solex v/h oude type zonder thermostatische choke?
Solex carburateur met thermostatische choke met parafinestift kan ook nogal wat gelazer geven.De Zenith carburateurs zijn ook tamelijk gecompliceerd qua opbouw en geven vaak te weinig brandstof door en leveren daardoor soms ook te weinig vermogen af.
Slechte warme start is wel een bekend fenomeen bij de Ti's overigens.
Ben zelf vaak met dit probleem geconfronteerd ben er nu zo'n beetje uit waar het allemaal aan kan liggen:bobine te dicht op motor,moet eigelijk bobine met voorschakelweerstand zijn,lekkende isolatie bougee kabels,luchtlekkage in spruitstukslangen,verstopt of oud filter bij benzinetank,ontsteking te vroeg,contactpunten te ver uit elkaar,slechte massa bij stuwpomp,kapotte membraam,vuil in de tank.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Steven » 06 mei 2005, 10:13

Weet je Wim, eigenlijk snap ik er ook niets meer van, eigenlijk kon de oorzaak overal liggen, daardoor zijn we dus een beetje gaan proberen, met als resultaat dat eigenlijk bijna alles vervangen is.
Allereerst was er de benzinetank, die moest wel heel roest geweest zijn, want na 10 km zat de filter al compleet vol roest, dus tank laten reinigen en tevens ook membraam vervangen en andere benzinepomp.
Dan ook maar andere bougies van NGK, deze zouden heel goed zijn voor 404 en dus ook voor dat type 504. Nieuwe contactpuntjes geplaatst.
Op aanraden van clubleden nieuwe bobine met weerstand geplaatst: was iets beter, maar problemen bleven voortduren: voor rood licht stilvallen en niet meer willen starten :oops:
Carburateur (Solex) nogmaals helemaal op punt laten zetten en tenslotte zo'n 123 ignition laten plaatsen..... probleem opgelost. :lol:
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor pp » 15 nov 2005, 16:28

pp schreef:weet iemand een oplossing, of heeft iemand ervaringen met het feit dat als de 404 een tijdje gelopen heeft, en de motor dus warm is, ze soms wel, maar vaker niet meer wil starten, gebeurd alleen bij warme motor, startmotor en bobine zijn nieuw, heb een verhaal gehoord over de plaats waar de bobine zit, maar daar zal toch wel over nagedacht zijn??
contactpunten, verdeelkap, kabels???
is redelijk vervelend :evil: :twisted: :evil:

staat nergens vermelding dat het ook bij LPG probleem geeft, terwijl dat bij mij wel het geval is.
snap ik dus niet helemaal, want verdamper zorgt er toch voor dat LPG "vloeibaar"wordt, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn, maar bobine verplaatsen is dus wel mogelijkheid en gedeeltelijk oplossing probleem?
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor PeuTriton » 30 nov 2005, 17:11

Wim schreef:
Slechte warme start is wel een bekend fenomeen bij de Ti's overigens.
Ben zelf vaak met dit probleem geconfronteerd ben er nu zo'n beetje uit waar het allemaal aan kan liggen:bobine te dicht op motor,moet eigelijk bobine met voorschakelweerstand zijn,lekkende isolatie bougee kabels,luchtlekkage in spruitstukslangen,verstopt of oud filter bij benzinetank,ontsteking te vroeg,contactpunten te ver uit elkaar,slechte massa bij stuwpomp,kapotte membraam,vuil in de tank.


bobine met voorschakelweerstand: dat is dus niet de blauwe bosch? deze heeft geen startspanningsverhoging maar wel een sterkere onsteking. Wat denk je Wim, TI met blauwe bosch?
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Vorige

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten