Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door ancotje » 03 sep 2004, 10:15
hallo mensen,
ik heb een peugeot 205 xr lacoste 1.4 uit 1986, het probleem is als volgt als ik normaal rij laag in de toeren dan schokt mn autotje nogal als ik op de snelweg rij of accelereer dan vrijwel niet alleen af en toe als ik optrek. ik heb de bougies al vervangen kleppen gesteld brandstofpomp gecotroleerd maar niks lijkt te helpen. als ik niet rij en de motor gewoon laat lopen of gas geef tijdens het stil staan lijkt hij goed te lopen. allen achter bij de uitlaat maakt hij een ploffend geluid. als iemand dit probleem kent of enig iedee heeft waar het aan ligt laat het me alsjeblieft weten. ik word er gek van dat ik niet weet wat het probleem is.
alvast bedankt
anco
-

ancotje
-
door Jeetje » 03 sep 2004, 11:18
Even voor de goede verstaander...
Is je auto een carburateur-versie?
... it's better to burn out, than to fade away...
-

Jeetje
-
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
- Woonplaats: Vinkeveen
door ancotje » 03 sep 2004, 11:20
Jeetje schreef:Even voor de goede verstaander...
Is je auto een carburateur-versie?
jah..sorry dat had ik er nog niet bij vermeld!!
is inderdaad een carburateur-versie
-

ancotje
-
door Jeetje » 03 sep 2004, 11:35
Dat vermoedde ik al. Uit wat je schrijft lijkt het erop dat de ontbranding van de brandstof niet helemaal jofel is. Bij knallen en pruttelen in de uitlaat denk ik altijd meteen aan de carburateur.
Ik heb inmiddels al heel wat auto's met carburateurs (kevertjes, Porsches, BMW's en nu de J7) gehad en als er geploft en geprutteld werd, lag het altijd aan de carburateur.
Vaak helpt het al om een carburateur-reiniger (die je bij de goede automaterialenhandel kunt kopen) bij de benzine te doen, maar niet altijd.
een carburateur is vrij eenvoudig te demonteren. Dat moet je eens doen en dan eens bovenin kijken (waar normaliter de luchtfilter zit). Zit daar aanslag? Zo ja: even goed schoonmaken met wasbenzine en een tandenborstel. Zit er veel bezinksel in? Schoonmaken! Kijk ook even of het klepje dat bovenin zit (als je van boven in de carburateur kijkt) goed werkt. Dat zorgt namelijk voor een goede lucht/brandstof-verhouding en als die niet goed werkt, krijg je een verkeerd mengsel (met alle gevolgen van dien).
Ik ben geen techneut en heb -als jurist- weinig verstand van motoren. Ik weet dus ook niet hoe al die onderdelen heten van de carburateur. Ik ben een 'learning-by-doing-guy' en ik weet dus -uit ervaring- dat de problemen die je beschrijft wellicht door de carburatie worden veroorzaakt.
... it's better to burn out, than to fade away...
-

Jeetje
-
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
- Woonplaats: Vinkeveen
door jon » 03 sep 2004, 15:36
Is het niet de ontsteking die niet helemaal op tijd staat?
Zomaar een ideetje..
Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
-

jon
-
- Berichten: 1772
- Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
- Woonplaats: Achterhook
-
door aernout » 16 jul 2005, 16:23
ik heb het eens met een golf gehad .. (sorry) na alles tot aan de lambda sonde vervangen te hebben bleek het toch dat de onsteking niet helemaal geweldig op tijd stond!
ploft ie uit de uitlaat bij stationair, hoorbaar alsof ie een slagje overslaat?
stel eerst eens de onsteking met en stroob op de juiste manier!!!
bij mij heeft het toen wonderen gedaan!
succes
Aernout
ahOOOOEEEEE... the lion sleeps toniiiigghht ...awoembawee awoembawee ....
-
aernout
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 16 jul 2005, 16:18
door jon » 16 jul 2005, 16:41
Het is niet echt een recent geplaatst bericht, dus ik weet niet of het probleem er nog is...
Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
-

jon
-
- Berichten: 1772
- Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
- Woonplaats: Achterhook
-
door aernout » 16 jul 2005, 22:02

oeps ......
ik heb wel een recent probleem, zie hetzelfde forum ...
greetz
ahOOOOEEEEE... the lion sleeps toniiiigghht ...awoembawee awoembawee ....
-
aernout
-
- Berichten: 8
- Geregistreerd: 16 jul 2005, 16:18
door Mark » 16 jul 2005, 23:14
jon schreef:Het is niet echt een recent geplaatst bericht, dus ik weet niet of het probleem er nog is...
Groet, Jon.
Maar, wie weet heeft een ander dan toch nog wat aan dat antwoord.
-

Mark
-
- Berichten: 2979
- Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16
door knutsul » 17 jul 2005, 20:51
ik zou de bougies eens controleren/vervangen
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
-

knutsul
-
- Berichten: 736
- Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
- Woonplaats: Gilze
door GoodOldDiesel » 17 jul 2005, 23:15
Lage toeren schokken... cq 3 pootjes.. hoge toeren goed..
Ligt aan je ontseking...
Rotor, verdelerkap, bougie kabels en bougies zijn de vitale onderdelen..
Rotor / verdelerkap.. zijn ze niet ingebrand oid, zit er een plastic hoesje om tegen opspattend water... / vocht
Bougie kabels... onbeschadigd.. Lekken ze door, dit is te behandellen door in te spuiten met speciale bougiekabel spul uit een spuitbus...
Verder hoe sluiten ze af op het blok... Of loopt er olie in de bougie gaten, dit is vooral een probleem met de oude motoren waar de versnellingsbak aan de motor zit in combinatie met "kloon" kabels.. orginele peugeot kabels dekken de schacht beter af...
Bougies.. Zit er een bruine rand / roest op het porselijn?? Zijn ze vettig van olie.. zijn ze zwart??
Vonk controlle.. draai 1 bougie eruit en zorg dat metalen zijkant. op blok ligt... start motor nu moet die regelmatig vonken.. doe dat 1 voor 1 met alle boegies.. let op ze kunnen rake klappen uitdelen als je ze beet pakt tijdens starten...
Zo aub een boekje...
-
GoodOldDiesel
-
- Berichten: 1778
- Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
- Woonplaats: WestGrungCity
door splinter » 01 aug 2005, 00:39
hetzelfde probleem bij onze renault
ik heb de bougie kabels vervangen en nu loopt die als een trein geen schokken ploffen enz. kijk eens of de kabels goed vastzitten je moet een klik horen als hij er goed opzit bij de verdeler ook nog eens aandrukken
-

splinter
-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 17 jul 2005, 17:34
- Woonplaats: kerkrade
door Peter van den Bosch » 03 aug 2005, 00:40
Vervang de condensator op de ontsteking eens voor een nieuwe, kost bijna niets. Na veel zoeken, schoonmaken, en vervangen, bleek dit bij mij het euvel te zijn.
Groetje: Peter.

-

Peter van den Bosch
-
- Berichten: 376
- Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Oudheusden
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten