Ik kwam deze site tegen die zelfs langs komt voor je laswerk..
http://www.lasklus.nl/Lasser.htm
gr jan
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
403diesel schreef:Hoi Rudie,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk zonder te oefenen red je het niet. Dit is iets waar je erg veel tijd in moet steken, zeker als het er ook mooi uit moet zien. Aan de andere kant, toen ik begin met TIG aluminium lassen ben ik eerst op internet gaan zoeken, vervolgens zelf proberen tot ik een ons woog. Tot iemand in 5 minuten zag wat ik verkeerd deed en in 3 woorden de basis uitlegde. Als je dán gaat oefenen komt het goed. Het is vaak het herkennen van het beeld. Dit is best snel uit te leggen. Zonder deze handreikingen kom je er uiteindelijk ook wel uit, maar duurt veel langer. Als iemand meekijkt en ter plekke verteld, nu loop je te snel, de draadsnelheid is te laag, spanning te hoog, etc dan ben je al op de helft. Als je een plaklas uberhaupt kan herkennen en vervolgens weet wat de oorzaken hiervan kunnen zijn dan kun je ervaring opdoen en wordt het leuk. Je ziet dan een beetje wat de verschillende instellingen voor resultaat geven en weet waar je aan moet draaien bij welk lasbeeld.
Het is denk ik ook wel reel te vermelden dat het doorlassen van autoplaat niet het makkelijkste laswerk is, vooral omdat het dun is en door de ingebrachte warmte makkelijk krom trekt. Hier in het verleden wel eens een deurtje mee verpest (onderste 15 cm buitenplaat over de hele breedte van de deur ingelast). Bij gebrek aan deuren rijd ik in één auto nog steeds met een mooie bult op de deur. Één van die dingen die nog op m'n lijstje staan voor ooit. Eerst de Peugeot's
janbachee schreef:Scheelt ook wel lasdraaddikte ? 6/10 zal iets minder warmte vergen dan 8/10.. gr Jan.
Keer terug naar Carrosserie en interieur
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten