Pagina 1 van 1

Beschermingslaag wielkasten 505.

BerichtGeplaatst: 26 nov 2004, 23:45
door Wim 505
Ben momenteel bezig een 505 op te knappen voor dagelijks gebruik.De wagen is bijna kompleet uiteen en natuurlijk moet er wat aan gelast worden.Meestal moet dan de taaie rubber anti steenslag verwijderd worden.Bestaat er een coating of dergelijks dat erg kort bij het originele ligt kwa taaiheid ?Gewone anti steenslag word na een tijd hard en krijgt scheurtjes.

BerichtGeplaatst: 01 sep 2005, 21:57
door Mark
Tsjemig, nooit een antwoord op gekomen. En iemand hier weet vast wel wat?

beschermingslaag wielkast 505.

BerichtGeplaatst: 01 sep 2005, 22:13
door Wim 505
Ja ik ben nog steeds niet klaar met de restauratie hoor maar de onderkant is sinds het weekend deels gezandstraald en meteen in epoxy gezet.Nu nog een laag goede yzerverf en dan de naden mooi afkitten en er kan dan steenslag op voor ik dan de achteras weer monteer.Maar ik heb ondervonden dat steenslag soepel blijft waneer het met olie of vet in aanraking komt.Dus ga ik er een mooie dikke laag opzetten en daarna een laagje vloeibaar of gewoon smeervet over strijken.Daar dan een mooi korstje van stof over en daarna nooit meer wassen.Een perfecte antiroestlaag.denk ik. :-)

BerichtGeplaatst: 07 jan 2006, 00:50
door Mathieu
Wim,


Misschien enorm mosterd na de maaltijd, maar mijn ervaring is dat in de wielkasten de roestvorming achter die "PVC"-laag enorm hard verder gaat.

Ik ben wat meer gecharmeerd van de plastic beschermkuipen die tegenwoordig worden gemonteerd met daarachter een degelijke UBC.

Op kritieke plaatsen begin ik meestal met Owatrol RLS, daarover 2-komponenten epoxy primer (kan over RLS) of 3M strijkkit.
Voor het zwart een UBC van Valvoline of iets dergelijks.

BerichtGeplaatst: 08 jan 2006, 21:30
door chr.
steenslag coating van teroson p3000
is misschien een oplossing.
is blijvend flexibol.