ha ha!!

was nou niet mijn eerste idee, maar ach goedkoper zal het wel zijn ja

wordt het wel een uniek wagentje van, een beetje van jezelf en een beetje van...
nee maar serieus, ik ga geen 1750 euri uitgeven aan een auto van nog geen 500 euri, waar ik uiteindelijk misschien 1000 voor kan vangen bij verkoop. mijn snelle rekensommetje zegt dat dat niet helemaal rendabel is. kijk het hoeft zeker geen geld op te leveren maar de 104 is nu niet het meest poulaire klassiekertje dus om daar nu zo zwaar in te investeren... of ben ik nu niet Peug-liefhebber genoeg? dan maar niet!
Ach, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb mijn 205je uit 1983, de oudste in NL. in 2003 opgeknapt. Ik heb de auto gekocht voor 50 Euro, en vervolgens een jaartje in gereden. Toen ie betrouwbaar bleek "ging het loos" : 4 nieuwe deuren, nieuwe achterklep, nieuwe bodemplaat kofferbak, nieuw dak (!), hier en daar wat klein laswerk, grondig strakmaken, grondlak, en daarna gespoten in de orginele metallic kleur. Kosten spuiterij : 2300 Euro. Daar komen nog de onderdelen bij : plaatwerk, rondom nieuwe ruiten, rondom nieuwe rubbers, koplampen, grille, emblemen, wieldoppen, stootstrips en bumpers, nieuwe koppeling, noem maar op.
Kortom in theorie heb ik nu een 205je van 5000 Euro, waarvoor ik bij verkoop 500 krijg ( mag ik blij zijn denk ik). Maar ik heb wel een 205 die weer 20 jaar meegaat!
Groeten
Martijn
PS : ik ken je 104 goed, ik vind wel dat ie (goed) bewaard moet blijven want het is een speciaal ding!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.