Waterdicht maken 504 coupe

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Waterdicht maken 504 coupe

Berichtdoor tomtom » 26 jan 2012, 12:43

Hallo allemaal;

Ik probeer mijn coupe uit 1971 waterdicht te krijgen. Ik wordt er inmiddels stapelgek van want het water lijkt echt overal vandaan te komen. Na lang zoeken blijken met de strip langs de dakrand de boosdoeners te zijn. Deze zijn voor een spuitbeurt losgehaald en daarna nog eens door mij om met behulp van 3M carrosseriekit alles waterdicht te krijgen. Helaas is dat niet gelukt. Met 3M stripkalk heb ik nu provisorisch de dakrand enigszins dichtgemaakt. De stripkalk is echter te stuk en dik om als permanente afdichting te gebruiken. De carrosserie kit lijkt dus ook onvoldoende af te dichten. Heeft iemand nog tip & trucs om dit beter te doen?

Groet, Harm
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Re: Waterdicht maken 504 coupe

Berichtdoor jan-03 » 07 feb 2012, 06:54

Ik heb geen ervaring met afdichting strips maar wel met kit.. Als de kit goed is ligt het meestal aan de voorbereiding.. De te plakken delen moeten goed ontvet zijn.. Als het op het oog schoon is dan toch ontvetten... Thinner ontvet goed maar alle lakken kunnen daar niet tegen..
De strips kun je er wel mee doen. Na ontvetten altijd ook nog even met een schone doek goed nawrijven.. Ja en het moet goed aansluiten overal.
Als er een klein kiertje blijft wat vaak niet te zien is heb je alles voor niet gedaan..
Alles nogmaal los en goed kijken of je sporen kan vinden van de lekkage.. Dan nog de temperatuur, kitten met koud weer is niet aan te bevelen..
Het moet eigenlijk rond de 20 graden zijn al kan het wel met lagere temperaturen maar dan heb je kans dat het verschil weer te groot wordt
met warmer weer en de trekkracht door uitzetting net te veel wordt en de kit loslaat.. Misschien dat je als je zelf alles schoon hebt even naar een autoruit glaszetbedrijf rijd en daar de boel plakt... of laat plakken..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron