Gordels 404

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Gordels 404

Berichtdoor Riko » 26 jul 2005, 13:29

In mijn 404 uit '67 zitten momenteel geen gordels. Die wil ik wel graag inbouwen, al was het maar voor mijn eigen gevoel en enigszins mijn verantwoordelijkheid naar passagiers. Kan dat? Is het goed zelf te doen en kost het nog wat?
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Bert » 26 jul 2005, 19:59

er waren destijds ( eind jaren 60) speciale "draadbussen" te koop om 3 punt gordels "voor " in te bouwen bij de 404. om die er in te zetten moest er een gat in de middenstijl geboord worden waar die bus doorheen kon en dan kon je van binnenuit de gordel vastschroeven. Maar of dat die heden ten dagen nog ergens op de plank liggen zou ik niet weten.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Niek020 » 26 jul 2005, 21:35

er waren destijds ( eind jaren 60) speciale "draadbussen" te koop om 3 punt gordels "voor " in te bouwen bij de 404. om die er in te zetten moest er een gat in de middenstijl geboord worden waar die bus doorheen kon en dan kon je van binnenuit de gordel vastschroeven. Maar of dat die heden ten dagen nog ergens op de plank liggen zou ik niet

Klopt!! mijn vader heeft ze ook erin laten zetten,eind jaren 60 in onze 404!!
Maar als ik me goed kan herinerren had mijn Pa,4 stuks gekocht(waarom,vraag me dat niet :( ).Ik zal eens in de garage gaan struinen,misschien kom ik ze wel tegen,zoals ik ook de hoes ben tegen gekomen voor de reservewiel.
Ik hou je op de hoogte

Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Gordels plaatsen

Berichtdoor fhuitema » 28 jul 2005, 11:04

Zodra je het probleem van de bevestiging op de B-stijl hebt opgelost, wordt het allemaal wat makkelijker. De verankering van het oprolmechanisme op de bodemplaat is een kwestie van een gat boren in de vloer en een dik plaatje met een moer erop vastgelast aan de onderzijde op de bodemplaat lassen (wel goed afkitten, deed Peugeot indertijd niet, je hele gordelmechanisme rot acuut onder je auto vandaan, daarom heb ik die zelf indertijd vervangen). Let wel op de positie, zodanig kiezen dat voorstoelen nog wel vrijelijk naar achteren kunnen schuiven.. Of je de aanhechtpunten op de cardantunnel nog extra moet verstevigen, weet ik eigenlijk niet.
fhuitema
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 07 feb 2005, 17:17
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron