Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Mathieu » 01 feb 2006, 21:54
Ik heb in een kontinu gevecht om de roestduivel uit de spatborden te houden van mijn 505; de 1985 Turbo.
Het gaat om de achterste randen, en dat deel dat voor het achterwiel zit.
Dit schijnt volgeschuimd te zijn, af fabriek.
Ik heb er een plaatwerker tot 2 maal toe een nieuw stuk in laten zetten: verzinkt staal dat met tin volgelopen is.
Dat is in Januari 2005 nog gebeurd.
Nou is dat overbodige moeite als de achterkant vochtig blijft.
Wie weet wat erin zit?
Is het een soort open cellen schuim à la PUR?
Ik dacht het te doordrenken met olie: is dat zinvol?
Kun je er een beetje bij komen van binnenuit?
Mathieu
-
Mathieu
-
- Berichten: 163
- Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22
door Martijn » 02 feb 2006, 13:18
Mathieu schreef:
Nou is dat overbodige moeite als de achterkant vochtig blijft.
Wie weet wat erin zit?
Is het een soort open cellen schuim à la PUR?
Ik dacht het te doordrenken met olie: is dat zinvol?
Kun je er een beetje bij komen van binnenuit?
Mathieu
Het is een soort sponsachtig materiaal. Mijn 505 STI heeft er ook last van, ik hoop binnenkort iemand te vinden die er nieuwe stukjes in kan lassen ( heb al reparatieplaatwerk klaarliggen). Het schuim heb ik eruit gekregen door het te verpulveren met een schroevendraaier en een ijzerdraad, en het er daarna uit te lepelen via het standaard aanwezige gat in de wielkuip. Later nog met een flexibele stofzuigerslang uitgezogen. De rechterkant was zodanig dat ik er een stukje uitgeslepen heb en daarna in alle gemak dat schuim eruit gelepeld heb. Het is werkelijk een van de debielste manieren van geluiddempuing en anticonservering die ik ken! Gelukkig heeft mijn 1988 V6 het niet !
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
-
Martijn
-
- Berichten: 2181
- Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
- Woonplaats: Hilversum
door Mathieu » 05 feb 2006, 01:18
Hoi Martijn,
Dank voor jouw antwoord.
Ik heb er in de laatste jaren al een aantal keren een nieuw stuk in laten zetten.
Ik geloof best dat de korrosiewering aan de voorzijde goed voor elkaar te krijgen is.
Echter: als de achterzijde van het "verse" metaal niet behandeld wordt -ergo: tegen een natte "spons" drukt- heeft dit alles weinig zin. Meestal begint daar de ellende weer...
De voorste spatbordranden onder de motorkap zijn daar ook een aardig voorbeeld van.
Vandaar dat ik dacht dit absorberende materiaal te doordrenken met olie of zo. Immers: vet metaal roest niet.
Ik zal ook eens aan het lepelen gaan.
Nogmaals: dank.
-
Mathieu
-
- Berichten: 163
- Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22
Keer terug naar Carrosserie en interieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast