Pagina 1 van 1

Lak bijwerken 504 / lijstjes regengoten

BerichtGeplaatst: 26 apr 2006, 11:02
door ceegee
Een autospullenspeciaalzaak verwees me naar Meneer Decokay ( specialist in zonwering ,rolgordijntjes en ander huisopleukspul ) voor autolak !!!!!!!!!!!!! :shock: Hij had na 5 minuten het antwoord klaar welke kleur ivoire ik moest hebben nl Motip 46200 45/95.
Die had de man in voorraad dus € 20,45 armer en spuitbus en lakstift rijker. :lol:
De keienvanger staat weer te blinken en de plekjes zijn bijgestift maar nu ....wie weet hoe ik schadevrij de sierlijstjes van de regengoten van de 504 afkrijg om de binnenkant van de regengoot bij te werken ? :roll:

BerichtGeplaatst: 26 apr 2006, 11:28
door Dick
Dit is een klik systeem, als ik jou was zou ik ze er niet afhalen.... Je kan et toch wel bij als ze erop zitten? Of is het onder het chrome sierlijstje ook roestig. Ik heb ze er nog nooit afgehaald, wel erop gezet en dat is redelijk kl*te werk.

Hoe werk je kleine plekjes in de lak bij ????

BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 20:56
door Yippy
Ik ben een beetje laat, dat weet ik, maar in april bestond ik nu eenmaal nog niet....

Graag wil ook ik diverse puntjes (het zijn er tamelijk veel maar meeste zijn erg klein) in de lak gaan bijwerken, maar hoe doe je dat nou ? Je zult toch ietsiepietsie moeten schuren of zo, en dan wordt de plek veel groter. Bijwerken met een stift wordt dan hartstikke lelijk. Overspuiten wil ik liever vanwege de orginaliteit niet.

Dus : Hoe doe ik dat ????

BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 22:51
door Dick
Als je niet met een stiftje, en niet dmv spuiten wil of kan doen dan gaat het helaas niet lukken vrees ik.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 23:49
door Jeetje
Als je geen metallic lak hebt, kun je plekjes prima bijtippen. Bij lichte(re) kleuren lukt dat beter/onzichtbaarder dan bij donker(der)e kleuren.

Het beste kun je dan naar een goede verfspecialist gaan met een onderdeel van je auto waar de kleur duidelijk opzit. Die laat je dan inscannen en dan kan die kleur gemengd worden. Als je dan kiest voor industrielak heb je lak met dezelfde krasvastheid en overige eigenschappen als autolak, alleen droogt die lak niet zo snel en vloeit heel mooi uit...