Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Ton de Graaff schreef:van Egmond in Alphen a/d/Rijn voor een Dinitrol behandeling. Het is wel kostbaar, maar restaureren is duurder. Ik heb jaren geleden mijn Morris Minor traveller er laten behandelen en na 6 jaar was er nog geen spoor van roest. Maar er zullen vast nog andere methoden zijn. Mijn eerste 203 is (45 jaar geleden) behandeld met Tectyl van Valvoline, dat was in die tijd nog niet gebruikelijk.
Jeetje schreef:Hammerite moet je dus NIET gebruiken!
Hammerite heeft een grote concentratie glas(deeltjes) en sluit het metaal luchtdicht af. daardoor kan het metaal niet gaan roesten. Aangezien er aan de binnenzijde echter geen hammerite zit, zal er zich toch roest gaan ontwikkelen, met als gevolg dat je pas in de gaten hebt dat er roest zit als het al veel te laat is.
Hammerite is prima voor (massief) metalen tuinhekjes en metalen voorwerpen die weliswaar hol zijn maar afgesloten (zodat er geen vocht bij kan).
sinds kort gebruik ik owatrol olie
je kunt het daarna aflakken met iedere gewenste lak. het is ook goed direct door elke lak op terpentinebasis mengen
Keer terug naar Carrosserie en interieur
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten