De handrem van mijn 504 cabrio bj.72, met handrem nog onder het dashboard, werkt niet naar behoren

Ik heb het idee dat er iets met het mechanisme (hefboom en pen

B.v.d.
Dieter
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
peugeot-304 schreef:Vraag aan de experts,
De handrem van mijn 504 cabrio bj.72, met handrem nog onder het dashboard, werkt niet naar behoren. Ik heb alles al zoveel mogelijk bijgesteld maar er onstaat niet voldoende remkracht op de achterwielen. Ik kan de handrem tot bovenaan uittrekken en dan nog is de werking minimaal. Op een kleine helling begint de auto al te rollen
.
Ik heb het idee dat er iets met het mechanisme (hefboom en pen) dat op de zuiger werkt niet klopt. De remblokken zijn nog zo goed als nieuw. Heeft iemand hier een bruikbare tip om dit euvel te verhelpen? Bestaat hiervoor zoiets als een reparatieset (onderdeelnummer?) en waar kun je dit nog bestellen.
B.v.d.
Dieter
JT schreef:Een expert ben ik niet, maar : een handrem onder het dashboard is toch alleen bij coupé en cabrio uit 69?
Rene uit Venlo (iig een klein dorpje daar vlak bij) heeft handremkabels voor dit type. Daar heb ik hem over gesproken. Grote kans dat hij ook weet hoe het precies zit. Zoek maar op marktplaats op 504 en rene....
Weeeeer wat geleerd, ik dacht dat alleen modeljaar '69 deze constructie had. Mijn cabrio is uit '73, net een jaartje "te laat", met een middenhandrem en ik had, van horen zeggen, dat alleen '69 die handrem onder het dashboard had. Maar dat kan ik dus ook gecombineerd hebben met het feit dat mijn coupé uit 69 is.peugeot-304 schreef:De handrem is naar mijn weten met ingang van het '72 model verhuisd. Mijn cabrio is en vroege '72 dus nog met de handrem onder het dashboard.
Zo is tenminste in de folders te zien.
JT schreef:Weeeeer wat geleerd, ik dacht dat alleen modeljaar '69 deze constructie had. Mijn cabrio is uit '73, net een jaartje "te laat", met een middenhandrem en ik had, van horen zeggen, dat alleen '69 die handrem onder het dashboard had. Maar dat kan ik dus ook gecombineerd hebben met het feit dat mijn coupé uit 69 is.
JT schreef:En toerenteller!
Dus daar ga ik fout: Vanaf 1970, 2 liter (ipv 1,8) en toerenteller (ipv klok)
En de handrem wijzigt pas in 72-73...
JT schreef:En toerenteller!
Dus daar ga ik fout: Vanaf 1970, 2 liter (ipv 1,8) en toerenteller (ipv klok)
En de handrem wijzigt pas in 72-73...
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten