probleem vervangen dif 504GL

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

probleem vervangen dif 504GL

Berichtdoor L'Animal » 19 mei 2005, 23:01

Zoals ik in het topic "gierende bak" al gemeld heb, ga ik de differentieel vervangen. Volgens de kenners een makkie. OK. De dif er onderuithalen ging idd makkelijk. Wiel eraf, remklauw losmaken en ophangen, met 4 bouten de complete aandrijfas eruitgetrokken, 6 bouten van de dif los en dan naar achteren trekken. So far so good.

Echter, met het naar achter schuiven van de dif, komt ook de aandrijfas een heel stuk mee naar buiten, en die gaat niet meer terug de buis in?

Verder heeft mijn nieuwe dif (TI uitvoering) een andere flensplaat dan de oude? De oude heeft een centreerring waar de flens van de aandrijfasbuis in valt, de nieuwe heeft een uitwendige centreerring. Verder lijkt alles hetzelfde.

Mijn vragen:
Kunnen deze centreerplaten verwiseld worden?
Hoe krijg ik de aandrijfas weer in de buis geschoven?

Zo zien de flenzen eruit:
Afbeelding
Links de originele, rechts die van een TI dif.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Bert » 20 mei 2005, 11:46

ik denk dat de tussenas van de uitgaande as van de versn,bak afgeschoten is en dat is minder leuk, je kunt proberen om hem er weer op te "friemelen" door met de as te bewegen en tegelijk te duwen, lukt dat niet dan zal je de tussenaskoker aan de versn.bak ook los moeten maken om hem er weer op te krijgen. :cry:
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 20 mei 2005, 13:34

Dat lijkt me het betere prutswerk...

Succes Animal!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Differntieel

Berichtdoor Pininfarina504 » 20 mei 2005, 15:08

Vraag het Frank van Gestel, die weet er veel vanaf.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2504
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Differntieel

Berichtdoor L'Animal » 23 mei 2005, 22:11

Wim van Boekel schreef:Vraag het Frank van Gestel, die weet er veel vanaf.

Dat is een goed plan, daar heb ik de dif van gekocht!
Ik zal het eens vragen maar ik ben bang dat het idd friemelen wordt!
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor L'Animal » 21 jun 2005, 22:25

Ik kan mij nu tot de betere friemelaars tellen. De aandrijfas ondersteund met een ijzeren profiel van een wandrek. Dat had blijkbaar precies de goede dikte want na wat wrikken plopte de as in de versnellingsbak! :-)

Verder was het een klusje van niks. Olie erin en rijden. Het geluid is weg dus de dif was idd de oorzaak van het lawaai.
Ik cruise inmiddels weer een paar weken na een veel te lange tijd stilstaan.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast