Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door 504 TI 1978 X Triton 1977 » 27 jun 2005, 16:55
pas gelden een 504 TI gekocht. Helaas nog niet veel kunnen rijden vanwege aanlopende voorrem. We zijn twee keer bij de garage geweest, maar die probeert ons na een een grote schoonmaak van het remsysteem steeds weer de weg op te sturen. Echter na 10 km loopt de rem weer aan en staat de velg weer gloeiend heet. We staan nu voor de derde keer bij dezelfde garage en ik heb het vermoeden dat ze geen idee hebben waar vervangende onderdelen (bv. remcilinders?) in te kopen.
Iemand een idee?
Sleutelaars rondom Nijmegen, welke garage bevelen jullie aan?
504 TI op LPG
-
504 TI 1978 X Triton 1977
-
- Berichten: 9
- Geregistreerd: 24 jun 2005, 12:43
door knutsul » 27 jun 2005, 19:46
goed zuiver en gangbaar maken van alle onderdelen, en vervanging van de afdichtring van de remzuiger gaat meestal alle problemen verhelpen.
het kan ook zijn dat de remslangen dicht gaan zitten.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
-

knutsul
-
- Berichten: 736
- Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
- Woonplaats: Gilze
door Pininfarina504 » 06 jul 2005, 14:57
Voiture of Bieberg
205 1.4,1995,Roland Garros
205 1.4,98(2*)
205 1.4,97(1*)
1*Peus 504GL aut, rouge amarante 77
Peus 504Ti,78,gris fumée
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nieuwstaat.
Peus 404,aut,71,blue
-
Pininfarina504
-
- Berichten: 2631
- Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
- Woonplaats: Gilze-Rijen
door PeuTriton » 21 jun 2006, 23:41
Een jaar later hetzelfde euvel... zelfde wiel... Remblokken keren onvoldoende terug na loslaten remmen.
Toen is uiteindelijk een keerring vervangen en is alles schoon gemaakt. Vraag me nu af of er ervaringen zijn van mensen die de remklauwen zelf gereviseerd hebben met ene revisieset ofzo?
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Of blijft het een verhaal van jaarlijks erg goed schoon maken en opnieuw gangbaar maken?
Ben ook nog op zoek naar onderstaande klips voor over de remblokken:

nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
-

PeuTriton
-
- Berichten: 148
- Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
- Woonplaats: Grubbenvorst
door Dick » 22 jun 2006, 11:07
Jonkhart in Hilversum. Bij mijn TI worden de remmen ieder jaar gedaan.
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door Bart-Peugeot » 22 jun 2006, 12:07
Dick schreef:Jonkhart in Hilversum. Bij mijn TI worden de remmen ieder jaar gedaan.
Geldt dat zowel voor de vóór alsmede de achterremmen?
Wat doe je dan allemaal precies? zuiger schoonmaken en opnieuw invetten met remmenvet? Of nog veel meer?
In bezit van een 308 en 504.
-

Bart-Peugeot
-
- Berichten: 2216
- Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
- Woonplaats: Rijnmond
door Dick » 23 jun 2006, 12:38
De voorremmen worden ieder jaar gedaan. De hele boel losmaken en schoonmaken. Zorgen dat het zogenaamde 'juk' weer vrij te bewegen is. hiervoor kan je het beste kopervet gebruiken. Eventueel de cylinders losmaken. De achterremmen worden alleen gedaan als het nodig is.
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door Bart-Peugeot » 23 jun 2006, 13:40
Dick bedankt!
Ik neem meteen even contact op met mijn garagist, de 504 staat er nu toch.

In bezit van een 308 en 504.
-

Bart-Peugeot
-
- Berichten: 2216
- Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
- Woonplaats: Rijnmond
door Dick » 23 jun 2006, 13:57
Het is in principe zelf te doen zonder al te veel moeite. wij doen het altijd zelf, en nog nooit problemen gehad.
-
Dick
-
- Berichten: 1248
- Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
- Woonplaats: Groningen
door Bart-Peugeot » 23 jun 2006, 15:55
Dick schreef:Het is in principe zelf te doen zonder al te veel moeite. wij doen het altijd zelf, en nog nooit problemen gehad.
Ga ik volgend jaar proberen. (Haynes manual heb ik al)
Ben nu nog met de 205(gti) bezig.
Met de 504 ga ik op vakantie, en mede daarom moest er eens goed naar gekeken worden door een pro, ipv een beginnend amateur zoals ik.
Vandaar.

In bezit van een 308 en 504.
-

Bart-Peugeot
-
- Berichten: 2216
- Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
- Woonplaats: Rijnmond
door PeuTriton » 24 jun 2006, 15:20
In mijn Haynes pagina 168 staat er bij de schijfremmen op de achterwielen een extra "retaining fork" die volgens mij ook zonder moeite voor te monteren zou zijn. Origineel zitten ze voor echter niet.
Deze clip drukt op de "trust spring" (foto hierboven) die zich weer afzet tegen de cilinder...
Misschien een idee om ook voor te proberen

nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
-

PeuTriton
-
- Berichten: 148
- Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
- Woonplaats: Grubbenvorst
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten