Pagina 1 van 1

BA7/5 in een 404

BerichtGeplaatst: 02 okt 2005, 21:16
door Luc van Dijck
Vorige week heb ik een BA7/4 uit een 505 op de kop getikt.
Het is mijn bedoeling om die in mijn 404 uit 1973 met 1800 cc motor te bouwen.
Er moet het een en ander aangepast. De schakelarmpjes zitten o.a. anders.
Toen ik het koppelingshuis van de 404 op de BA7/5 bak wilde monteren, contstateerde ik dat de priseas van de 404 van een slingergroef is voorzien en die van de 505 van een keerring. De bus van het druklager past niet in het koppelingshuis van de 404.
Voordat ik moeilijke oplossingen ga verzinnen of de bak weer verkoop, wil ik graag weten of er peugeotfielen zijn die al een oplossing hebben.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2005, 00:25
door Mockenrue
Als je lid bent van de 404 Vereniging, dan kun je 15 Okt terecht bij het technisch evenement (magazijn 404 Vereniging). Daar zal je vraag zeker beantwoord kunnen worden.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2005, 18:46
door Luc van Dijck
Helaas, dan kan ik niet.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2005, 20:56
door Ivo van Duijn
Je kan de prise-as overzetten dan past het koppelingshuis wel. Dan moet je hem ook nog onder je auto krijgen, daarvoor moet je flink aan de gang met de slijpschijf en daarna met een lasapparaat . Het schakkelmechaniek is daarna het laatste werkje , de stangetjes van de 4 bak zijn niet als van de 5 bak. Heb je nog meer vragen dan lees ik dat wel.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2005, 23:28
door Luc van Dijck
Ivo van Duijn schreef:Je kan de prise-as overzetten dan past het koppelingshuis wel. Dan moet je hem ook nog onder je auto krijgen, daarvoor moet je flink aan de gang met de slijpschijf en daarna met een lasapparaat . Het schakkelmechaniek is daarna het laatste werkje , de stangetjes van de 4 bak zijn niet als van de 5 bak. Heb je nog meer vragen dan lees ik dat wel.

Op Aussiefrogs heb ik inderdaad gelezen dat de tunnel verbreed moet worden.
Daar had ik rekening mee gehouden. In de 5bak heb ik geen kmtelleraandrijving zitten. Bij de Peugarage zag ik op de fiche dat het nylon tandwiel van de 505 BA7/5 24 of 25 tanden heeft. Een heel verschil met de 8 of 10 van de 404. Kan ik het wormwiel en het tandwielmechanisme van de 404 inbouwen, of gebeuren er dan gekke dingen?

BerichtGeplaatst: 20 okt 2005, 19:17
door Ivo van Duijn
alleen wormwiel gaat niet na zn 500km zijn daar dan de tandjes van af en dan zal je nooit meer harder dan 0km rijden. met 505 tandwieltje rij ik ongeveer 2 keer te langzaam ,went wel en is goed voor de km van de verzekering. alles overzetten van je oude bak zal het mooiste zijn maar of je het "kroonwiel" uit de bak van de as los kan krijgen weet ik niet.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2005, 19:52
door Michael
ik heb goede ervaringen met snellere overbrengingen, de wormen zijn in combinatie met het wormwiel gewoon uitwisselbaar maar wel met de juiste shims. speciaal gereedschap kan je bij mij lenen.
hoor het wel.