door Pininfarina504 » 16 okt 2005, 11:42
Gewoon kogellager vet stropt een beetje, vaseline is een iets beter alternatief en nog beter, special het voor deze doeleinden te gebruiken vet("remmenvet") uit de blauwe tubes.
Even vooraf polijsten met hoonsetje of anders heel fijn schuurpapiertje gevolgd door poetsen met ALU-polijstmiddel kan geen kwaad.
JT schreef:Wat ook van belang is:
Nieuwe cup is stroever, wellicht groter dan de oude, dus dat is persen. Verwacht niet dat de remvloeistof (sommigen noemen het remolie, in dit geval onterecht) het wel soepel zal maken.
Van een Peugeot-monteur hoorde ik dat er bij een revisie-set wellicht een olie-spulleke bij zit om de cylinder en de cup in te smeren. Bij de mijne dus niet. Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan om kogellagervet te gebruiken. Bij de eerste assemblage zonder vet kon ik alles leuk indrukken, maar kreeg ik het mechanisme dus niet meer ontspannen, slopen dus weer, geweld, beschadiging, opnieuw honen, bah.
Maar nu met vet, soepeltjes!!!
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.