remprobleem 304

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

remprobleem 304

Berichtdoor Koeneke » 15 feb 2020, 16:40

Deze ochtend met de 304 cabrio ritje willen doen en na 3km hoorde ik een piepend geluid, traag terug naar huis gereden en het probleem gezocht. Remklauw linksvoor zat bijna vast, blokken eruit gehaald en door te pompen geprobeerd om ze terug los te krijgen, zuiger aan de kant van het wiel zit totaal vast, zuiger kant cardan is los... Klauw eraf gehaald, uiteen gedraaid en geprobeerd om met een grote tang en blokje hout op de zuiger, om hem terug te duwen maar niets... Kruipolie opgespoten en na 2u dit nog eens gedaan maar de zuiger zit potvast, hoe kan ik deze terug los krijgen om hem eruit te halen en proper te maken of wordt het een andere remklauw... :roll: :? Ineens maar best de remblokken vervangen ook want er zat nog maar 2à3mm op... Stofhoes stuurhuis rechts ook maar best ineens vervangen want het vet liep eruit... Zal nog een hele klus worden want de klemveer aan de kant van de motor krijg ik er niet, ruimte te klein en ikke te weinig kracht in mijn kleine handjes... :lol: We weten weeral wat doen, komt er ook nog eens bij dat ze voor einde maart gekeurd moet worden...
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: remprobleem 304

Berichtdoor Koeneke » 01 maart 2020, 12:50

Probleem opgelost! Ik ben blijven pompen tot de zuiger er bijna uit was en door lichtjes met een hamer en blokje hout op de zuiger te kloppen heb ik ze los gekregen. Alles goed proper gemaakt, nieuwe rubberdichtingen erin en nieuwe remvloeistof en ze remt weer perfect! :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron