achtervering j9 kapot

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

achtervering j9 kapot

Berichtdoor dirkdeman » 24 jun 2004, 19:11

hallo,
ben hier nieuw op het forum, en net bezitter van een j9. ik dacht dat dat verstandig was ivm betrouwbaarheid. maar goed...

hij kan dus niet door de keuring omdat de bladen van de achtervering kapot zijn. ik heb zelf nog niet gekeken naar het geheel, maar ben eigenlijk bang dat het vervangen nogal een klus is. gezien de spanning die op het geheel staat.
mijn vraag is dus of iemand dit probleem kent, en of er iemand mij iets kan vertellen over deze reparatie.
Avatar gebruiker
dirkdeman
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 13 jun 2004, 15:45
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jos overvliet » 24 jun 2004, 22:45

jij maakt zeker een grapje , de achtervering van een j7/9 is inhet midden gedeeld hierdoor lijkt het of deze gebroken is . mocht de vering echt kapot zijn dan is het een hele klus maar zeker niet onmogenlijk om een ander veerpaket te plaatsen, ik heb dat zelf meerdere keeren reeds gedaan meestal omdat het oude paket te licht was voor zwaar ingerichte kampeerauto ik hoop dat je hier wat aan hebt JOS
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Re: achtervering j9 kapot

Berichtdoor Mark » 24 jun 2004, 22:57

dirkdeman schreef:hallo,
ben hier nieuw op het forum, en net bezitter van een j9. ik dacht dat dat verstandig was ivm betrouwbaarheid. maar goed...

hij kan dus niet door de keuring omdat de bladen van de achtervering kapot zijn. ik heb zelf nog niet gekeken naar het geheel, maar ben eigenlijk bang dat het vervangen nogal een klus is. gezien de spanning die op het geheel staat.
mijn vraag is dus of iemand dit probleem kent, en of er iemand mij iets kan vertellen over deze reparatie.


Op Marktplaats staat (toevallig) een set veren te koop! Als 't je intereseert zoek ik het linkje wel ff op. Gr. Mark
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor jos overvliet » 24 jun 2004, 23:38

ik ga binnenkort een j9 diesel slopen waar nog een heel goed veerpaket onder zit ,een zogenaamde 1800 kg verzwaard dit is het sterkste paket en moet dan ook met de wieldraagarmen kompleet worden omgezet ,dat is met 2 man in een paar uurtjes goed te doen normaal doe ik het alleen maar dan is het een heel gehannes """"JOS""""
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor dirkdeman » 27 jun 2004, 11:10

zoals ik al zei, ik heb nog niet onder de wagen gelegen maar het van de apk man aangenomen. stom stom, normaal doe ik zoiets niet, het was nl geen specifieke peugeot garage.. het leek mij ook al heel sterk, want hij had het over alle 6 de bladen gebroken. maar dan is dit probleem gellukkig de wereld uit. op naar de andere apk puntjes!
voel me nog een beetje leek met deze wagen..
Avatar gebruiker
dirkdeman
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 13 jun 2004, 15:45
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Tjeerd » 28 jun 2004, 16:53

Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt bij een onafhankelijk keuringsstation. Torsievering komt niet zo veel meer voor. De bladen zitten in het midden opgesloten en liggen niet netjes tegen elkaar zodat het kan lijken of ze gescheurd zijn. Ik heb de beste man uitgelegd dat wanneer alle veren gebroken zouden zijn, mijn campertje met zijn buik over de grond moest schuiven. Dat was gelukkig niet het geval
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor dirkdeman » 28 jun 2004, 16:56

alleen heb ik nog een vraagje over de plaatjes waar de ronde arm van de vering doorheen steekt.. deze zijn vrij rot bij mij, is dat een apk afkeurpunt? lijkt me niet direct omdat dit voorzetplaatje meer voor een pakking lijkt te zijn.. in elk geval niet dragend..
groet,
Rene
Avatar gebruiker
dirkdeman
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 13 jun 2004, 15:45
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jos overvliet » 30 jun 2004, 23:05

deze plaatjes zijn inderdaad ter afwerking,en zitten dan ook met 2 lasjes vast. het lijkt mij dan ook geen punt van afkeuring, bij mij zijn de afgelopen 20 !!! jaar (zolang ben ikal met j7/9 bezig) tenminste geen auto''s op afgekeurd ,succes met de rest. JOS
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 09 jul 2004, 21:10

Ik heb nog een J7(E) uit 1969 staan voor reserve-onderdelen. Daar zit ook een verstevigd veerpakket onder (het is vroeger een ambulance geweest). Als iemand interesse heeft....

In november gaat ie -wat ervan over is- naar de sloop. Dus als iemand nog onderdelen zoekt, laat het even weten!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor dirkdeman » 14 jul 2004, 17:38

Het is allemaal gelukt.. voorremmen weer gangbaar drukverdeler aan de praat! ik ben klaar voor vakantie!
Nu het grote roestmonster eens aan gaan pakken..
Bedankt voor tips
Avatar gebruiker
dirkdeman
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 13 jun 2004, 15:45
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten