Een kabel/stang aan de onderkant van mijn 504, die uit (de richting van) de versnellingsbak komt, schiet steeds los van de verbinding met de versnellingspook (stuurschakeling), waardoor ik niet meer kan schakelen.
Aan het einde van de kabel zit een soort kommetje dat je weer kan bevestigen met een klein bolletje aan de stang van de versnellingspook. Als ze loszitten, zie ik die kabel zo onderaan de auto bungelen. Op zich zijn ze makkelijk weer te bevestigen, maar het lukt me niet om ze echt goed vast te zetten. Daardoor schiet de kabel steeds weer los van dat bolletje.
De plek waar zich dit allemaal afspeelt, is zo'n beetje recht onder het remvloeistofreservoir en de remcylinder, maar dan dus helemaal aan de onderkant van de auto.
Ik weet dat deze beschrijving niet echt uitblinkt in duidelijkheid, maar dat komt ook omdat ik (nog) niet zo thuis ben in het auto-onderdelenjargon...

Het komt er in ieder geval op neer (volgens mij) dat de verbinding tussen versnellingsbak en versnellingspook onderbroken wordt, waardoor ik niet meer uit mijn versnelling in een andere versnelling kan komen. Volgens mij is er sprake van slijtage van dat kommetje en/of bolletje, of ontbreekt er een rubbertje of iets dergelijks.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en hoe ik het kan verhelpen?