Versnellingspook heeft superveel speling.

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Versnellingspook heeft superveel speling.

Berichtdoor jans » 27 feb 2006, 14:10

Wie kan me vertellen waar ik naar kijken moet en welke onderdelen ik eventueel moet aanschaffen ?

Peugeot 205, 1988, 1,4 liter motor.

Versnellingspook lijkt wel van gummie, superveel speling en het is net alsof er een paar rubbers versleten zijn in het stangenstel voor de versnelling.

Een werkbeschrijving zou helemaal super zijn.

Wie helpt me ?
jans

Berichtdoor folkert » 28 feb 2006, 18:55

In het prachtprogramma Wheelwers Dealers op Discovery Channel werden bij een 205GTI de kogelkoppelingetjes en de verbindingsstangen van de pook naar de bak vervangen door nieuwe - de Peugeotdealer zal ze wel hebben ?
allez 305
305 SR 1987
404 SL 1966 'en restauration'
605 SRTI 1997
Honda CB 750 F2 1978
folkert

Berichtdoor jans » 28 feb 2006, 20:31

jaah, ben al bij de dealer geweest, er bestaan 2 types motoren, één achterovergekantelde en een rechtopstaande motor met het kleppendeksel bovenop.

Voor de eerste geldt dat er 2 nylonringen en een bout verwisseld moeten worden (meestal is dat de oorzaak, nylonringen versleten)

Voor de 2e geldt, schakelstangetjes vervangen (zijn stangetjes met een kommetje van nylon en die zijn dan versleten) bij deze optie is tevens het advies om eens een bezoekje te brengen aan de sloop, daar staan vaak zat van die 205jes met een goed stel stangetjes, en dat gaat jaren mee als je het ff goed schoonmaakt en op jouw autootje monteert.
Als je je vrouw een auto geeft, kom je tijd tekort.
jans

Berichtdoor Peter van den Bosch » 28 feb 2006, 20:52

Heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden heb ik een 104 gehad, en inderdaad, hetzelfde probleem. Ik onder de auto gekropen, gekeken naar de schakelstangetjes. Het enige wat ik toen hoefde te doen was wat moertjes vast draaien, en klaar was Peter. Dus wie weet.

Groetje: Peter.
Peter van den Bosch

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen