vijfvijffamdiesel schreef:wie wil er nou zo'n automaat?
Ikke
Ik heb inmiddels vijf 6

4's V6 (voorheen 5-bak) omgebakken naar 3HP22. Is twee dagen werk.
Het snelst gaat het achterlangs, dus het blok laten staan. Wat je nodig hebt, is behalve een goede automaat, een goede radiateur met oliekoeler, koelleidingen, een draadboom of zelf de draadboom aanpassen en een bijpassend differentieel. Ook moet je de tunnel iets uitkloppen, want die is voor een handgeschakelde bak smaller.
Verder een hulpstukje maken waar de automaatgreep op past. En je moet natuurlijk het koppelingspedaal verwijderen plus het rempedaal voor een automaatgeschakelde auto ervoor in de plaats monteren.
Ongeveer 9 jaar geleden heb ik iemand geholpen een 6

4 GTDT om te bouwen met de 5

5 turbo intercooler motor met 4-traps automaat aandrijving. Dat is wel wat meer passen en meten, want een 4HP22 is ook een stuk langer dan de 3HP22. Je zult dan ook de kardanas moeten (laten) inkorten.
Ik vond wel een nadeel van de lockup, dat rond (meen ik) 80 km de lock up herhaaldelijk in- en uitschakelt. Het was wel een leuke vingeroefening.
Naar mijn weten bestaat er maar één 6

4 GTDT intercooler met 4traps automaat van ZF. Ik ben de auto uit het zicht geraakt. Als ik heel diep ga spitten vind ik misschien nog een fotootje.
Met vriendelijke groet,
Paull