Pagina 1 van 1

Hydrovac

BerichtGeplaatst: 12 aug 2004, 23:23
door Guy Peugeot
Geruchten rond problemen met de Hydrovac zijn net zo hardnekkig als met injectie. Het zijn zogenaamd allebei systemen die je moet zien te lozen. Absoluut niet waar! Het kost hooguit iets meer moeite om de systemen bij een storing weer in orde te krijgen, het is absoluut niet zo dat het onbetrouwbaarder is. Qua techniek is het zelfs behoorlijk interessant en maakt deel uit van de Peugeotcultuur. Vergeet niet dat we het altijd over techniek van 35 jaar oud of ouder hebben. Schijfremmen zijn eenvoudiger, maar ook niet probleemloos. Ik baal ontzettend :evil: van het artikel in het Automobiel van juni 2004 over een 404 cabriolet. Vooral het bijschrift dat injection vaak niet meer is dan een aanduiding en dat de techniek allang is omgebouwd naar carburateur...NIET WAAR! Pure desinteresse in het onderwerp! En wij maar naar de kiosk rennen....De club kan je bij deze twee technieken helpen, maar belangrijk is ook een goeie garage die er nog zin aan heeft (of heel handige handen bij jezelf)

BerichtGeplaatst: 13 aug 2004, 09:32
door Gilletti
Zelf heb ik dat artikel in Automobiel ook gelezen, maar het heeft mijn nekharen niet overeind kunnen brengen. De systemen zijn nou eenmaal niet feilloos.

Je hebt wel helemaal gelijk als je stelt dat de genoemde technieken gewoon bij de wagen horen. Ik vind zelf ook dat mijn remmen en de injectie moeten blijven zolas het is (je gaat de veerbollen van een DS bijvoorbeeld ook niet vervangen door iets anders) ook al zijn het onderhoud en reparatie duurder.

Echter in mijn speurtocht naar een geschikte 404c ben ik er toch heel wat tegen gekomen die omgebouwd waren. Dat is jammer, maar helaas wel de praktijk.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 15:04
door geestschrijver
Mijn probleem met de hydrovac was dat hij lekte, en ik heb geen garage in de buurt kunnen vinden die ermee uit de voeten kon. Het is één van de redenen geweest dat ik mijn laatste 404 heb weggedaan. Ook heb ik het remgedrag nooit prettig gevonden; je went er op den duur wel aan, maar het bleef voor mijn gevoel een beetje onberekenbaar. Toen ik de eerste keer in mijn voorlaatste 404 reed - zonder gordels - vloog ik bijna door de voorruit toen ik een heel klein beetje wilde remmen.

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 18:20
door JT
Mij werd ook beloofd dat de mechanische injectie me nog parten ging spelen.

Natuurlijk, we zijn er nog niet, maar ik heb wel documenten mbt onderhoud en afstellen.

Mijn oom (die met de gouden handjes) heeft laatst de injectie weer afgesteld en sprak de geruchten ook keihard tegen. Kwestie van smering en onderhoud...

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 18:26
door geestschrijver
Doe mij dan maar een 404 met hydrovac, injectie en zo'n oom erbij...

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 21:00
door Gilletti
geestschrijver schreef:Doe mij dan maar een 404 met hydrovac, injectie en zo'n oom erbij...


Zijn die handige sleutel-ooms ook los te koop? :lol:

BerichtGeplaatst: 21 aug 2004, 22:24
door JT
Ik zweer het, hij kan het maken...

Maar bespreken kan pas als mijn auto klaar is! :D :D :wink:

En om jullie lekker te maken: hij heeft voor zijn 3 504's ook een 404 gehad!!!!! 8)

re

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 12:58
door J.Loffeld
Er zijn meerdere Ooms die er veel van af weten, maar ja, de jongere generatie is vaak eigenwijs en wil het beter weten!:)

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 19:54
door JT
Ja, ik voel het aankomen, deze nieuwe "oom" op dit forum is ook een technische kenner!!!