Pagina 1 van 1

bougies 404 en zo

BerichtGeplaatst: 12 feb 2005, 09:05
door rons404
Als newbee in de 404 wereld, heb ik een paar vraagjes:

Ik heb er eentje uit 1963.

Alle bougiekabels en zo zijn gewoon op.
Kan ik die spullen gewoon nog bij Brezan of zo kopen?


Het gaat om de bougiekabels, die lange bougiekappen.
Puntjes, condensatot, rotor, verdeelkap, kortom de hele santekraam.
En niet te vergeten een bougiesleutel, nou moe!

Bijvraagje
Waar mag ik de 404 met garagekril opkrikken?

Groetjes

Ronald

BerichtGeplaatst: 12 feb 2005, 16:27
door 404
Een lange bougiesleutel hebben ze bij Brezan denk ik wel, bougiekabels ook wel, neem de oude mee voor de goede lengte.
Die bougiekappen zijn nog gewoon te gebruiken of ze moeten duidelijk gebarsten of beschadigd zijn. Wat de puntjes, condensator en verdeelkap betreft zou ik een 404-specialist bellen.
Ik krik de auto op met een hydraulische krik (25 euro bij de Gamma o.i.d.) onder de dorpel met een balkje van een halve meter er tussen zodat het gewicht verdeeld wordt.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2005, 17:55
door rons404
Die lange rare bougiekappen wil ik vervangen, de bougiekabels lagen daar praktisch los in, en waren behoorlijk verroest.
Ik verwacht dat ook aan de binnenzijde van de kappen.
Hebben moderne Peugeots dezelfde kappen ?

De Peug start nu goed als hij koud is, niet als hij warm is.
Is de bobine of de condensator dan kaduuk????????

BerichtGeplaatst: 13 feb 2005, 14:17
door 404
De kappen zijn van kunststof omdat ze moeten isoleren. Alle achterwielaangedreven Peugeot's t/m de 505 met benzinemotoren hebben deze kappen. Dus latere typen passen ook. Deze constructie is nou eenmaal zo en lijkt vreemd, maar werkt prima.
Wat betreft je probleem met starten: vernieuw eerst je bougies, puntjes e.d., dit moet toch om de 10.000 km gebeuren en dan weet je wat meer over mogelijke oorzaken. Maar de bobine is een mogelijke oorzaak, omdat hij op een plek zit waar hij te warm wordt, is een bekend probleem bij deze auto's.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2005, 16:56
door rons404
Bedankt!
Ga eerst maandag is kijken in hoeverre Brezan of zo nog die "spenen"kan leveren.
Heb gezien dat de contactpunten nog uit 2 delen bestaan.
Zijn ze te vervangen door de uit 1 stuk bestaande puntjes?

BerichtGeplaatst: 14 feb 2005, 10:38
door Bert
dan zijn het waarschijnlijk "ducellier " punten , die bestaan uit 2 losse onderdelen ( het is niet anders ) maar het vervangen is heeeeel simpel hoor. op het bewegende deel zit een haarspeld veertje en het vaste deel is gemonteerd met een schroefje. Contacthoek = 57 gr. ( 0,4 mm)

BerichtGeplaatst: 14 feb 2005, 16:18
door rons404
Is geen probleem hoor, zijn die gewoon nog te krijgen of kan ik ook andere puntjes gebruiken?
Voor de Kevertjes en zo kun je heel makkelijk bij bedrijven , bv Paruzzi, allerhande onderdelen bestellen, bestaat dit ook voor de 404?

BerichtGeplaatst: 03 apr 2005, 11:39
door Gilletti
Gisteren heb ik bij mijn 404 ook eens een bougiekabel losgetrokken en toen keek ik aan tegen een diep gat met een veer er in.

Hoe kom ik nou bij de bougies?
Is hier speciaal gereedschap voor nodig en hoe zit die veer vast?
In de Olyslager kon ik er zo gauw (vreemd) niks over vinden.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2005, 14:12
door rons404
Kijk,

dat heb ik ook ervaren :D
Gewoon een lange bougie sleutel kopen.
Veel automaterialenzaken hebben hem gewoon!

BerichtGeplaatst: 02 okt 2005, 20:53
door Peter van den Bosch
Ik heb rotor, rotorkap, contactpuntjes, condensator, en bougies gewoon bij de Besbo ("normale" automaterialenhandel) gekocht.

Groetje: Peter. :wink:

Bougie gat

BerichtGeplaatst: 02 okt 2005, 22:46
door Pininfarina504
Gilletti Gilletti toch, ik zal je eens een 404C instructieboekje geven.
Gr,
Wim
Gilletti schreef:Gisteren heb ik bij mijn 404 ook eens een bougiekabel losgetrokken en toen keek ik aan tegen een diep gat met een veer er in.

Hoe kom ik nou bij de bougies?
Is hier speciaal gereedschap voor nodig en hoe zit die veer vast?
In de Olyslager kon ik er zo gauw (vreemd) niks over vinden.