door 403B-1963 » 08 apr 2006, 22:57
Ik weet niet of dit onderwerp nog actueel is maar toch een reactie.
De ronde zekeringen die bedoeld worden zitten inderdaad in de 403 en vroege 404. Deze zekeringen in de vorm van toen worden niet meer gemaakt en zijn ook practisch nergens meer verkrijgbaar.
Bij het APH magazijn hebben ze een alternatief. Het zijn ook ronde zekeringen alleen iets groter van diameter en ze hebben niet de vorm van toen ( een beetje verdiept aan de ene zijde en een klein uitstulpinkje aan de andere kant) . Nu lijken ze een beetje op een vliegende schotel, dus tamelijk plat.
Ze zijn er slechts in 1 amperage, ik meen uit mijn hoofd te zeggen 15 ampere.
Maar ook deze voorraad raakt op een gegeven moment uitgeput. Dus als je ze wilt hebben vlug naar het APH magazijn.
Magazijn is elke 1e en 3e zaterdag van de maand geopend van 9.00 tot 12.00 uur.
Als lid van een van de drie Peugeot verenigingen (APH, 404 en PCN) heb je het recht om, op vertoon van je lidmaatschapskaart, ook in de magazijnen van de zusterverenigingen onderdelen aan te schaffen.
Dat is ook handig als je meerdere auto's hebt. Je hoeft dan niet van elke vereniging afzonderlijk lid te worden.
Dus als je onderdelen nodig hebt van een oudere peugeot wordt dan lid van een van de drie genoemde verenigingen.
Let op: de eerder voorgestelde noodreparaties zijn inderdaad echt maar noodreparaties. Je weet nooit hoeveel ampere die dunne koperdraadjes kunnen hebben en of ze even snel of even traag reageren.
Als ze een te hoog amperage doorlaten of te traag reageren kan het wel eens afgelopen zijn met de oldtimer want brand is niet bevorderlijk voor de levensduur van de auto en het eventuele blussen met een poederblusser geeft ook allerlei nare neven effecten.
Hopelijk hebben jullie hier nog iets aan en ben ik niet veel te laat met mijn reactie.
Groeten Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.