Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 22 aug 2020, 19:05

Nou het moet eerlijk gezegd wel van heel ver komen wil je als ICT/IT'er een vraag hebben over een computer notabene..
Maar ik zit met mijn handjes diep het haar... Daarom dacht ik kom misschien heeft hier iemand ene zelfde ervaring gehad en heeft die persoon zomaar de golden ticket tot succes in handen.


Oke vanaf den binnen, toen er nog geen licht (oeps te ver terug).

Nou even weer on topic.
Ik heb afgelopen week met een 1 Dag's delivery laten overkomen de aftermarket vervanger voor het wel bekende RT3 systeem met android 10 en een touchscreen ter vervanging van het originele scherm. Waarom je originele RT 3 werkte toch goed. Jawel prima zelfs, alleen 4 minuten wachten op een cd totdat meneertje Peug eindelijk eens de straatnaam heeft geladen is niet meer echt uit deze tijd, right? Precies. Daarom dus en alle andere functies.

Hoe dan ook, ik netjes een compatible device gekocht had ook wel zo iets van het moet wel goed zijn dus ik ga eens niet el-cheapo en doe en nuttige investering in het voertuig, https://nl.aliexpress.com/item/32814459 ... 2a4dBivUoA (er zijn er nog maar 2 op dit moment).
Afijn ik dat ding een dag later binnen gekregen (Ali was nog nooit zo snel) en ben gelijk begonnen met de installatie ik moet toegeven die chinezen weten wel wat ze doen als het neerkomt op duurdere segment producten enz. ( ja logisch dat iets rommel is van Ali als je het goedkoopste van het goedkoopste wil, niet altijd btw vaal wel)
Afbeelding

Ik het ding ingebouwd samen met mijn buurman (eigenaar van universele garage in Middelbrug) alle connectoren waren plug en Play. Dus dat was zo gedaan, kwestie van minuten, leuk dacht ik dus contact aan en.... NIETS wij de kabel boom doormeten, die werkte prima.
Afbeelding

Toen kwam ik er achter dat er nog een paar draadjes over bleven, maar na een simpele google zoekterm en het bestuderen van het diagram op de achterkant kwam ik er vrijvlot achter wat wat is.
ILL Lumi (de verlichting van het panel, die afgetakt van het rood zwarte draadje (geschakelde massa)), Ant (extra antenne draadje kan je vast maken aan de antenne kabel) en dan blijven key 1 en 2 over die zijn voor het stuurkolom paneel bediening).
Afbeelding

Top job done dus, poging 2.. Weer niets overigens ik weet dat het toestel geen DOA (dead on arrival) is want ik heb hem zelf al een keer even op een accu aangesloten in huis om het systeem te testen, werkte echt super goed.
Nou zekering checken en alle andere troubleshooting zoals kabels controleren, aansluitingen, kabels wel op de juiste plek (al is er maar 1 goede manier die past) alles losgekoppeld 30 seconden gewacht. En alle stekkertjes weer op hun plaats gedrukt en als laatste de can bus connector en can bus controller (voor het behouden van de signaleringen functionaliteit van het voertuig...) Bij die can bus connector viel me direct al iets op, boven de originele rt3 can bus wen onder de aansluiting van de nieuwe uitvoering boordcomputer. Iedereen ziet wel dat dit anders is. is dit een probleem? Nee blijkbaar niet want ik krijg wel stroom. op de andere kant van de connector (radio zijde).
Afbeelding

Maar ja en u zit ik dus zonder audio en boordcomputer naja een functionerende dan. Ik heb gister nog even snel de originele rt 3 aangesloten op de can bud om uit te sluiten dat het de connector niet beschadigd zou zijn, maar nee die ging wel gelijk aan.
Dus ja dat was wel een beetje het verhaal.
Nu de vragen, hebben jullie dit mee gemaakt zo ja wat is in hemelsnaam de simpele truc waar ik overheen tuur?
Kloppen de aftakkingen die ik heb gedaan op de kabels? (just to be sure).
Wat doe ik verkeerd?
Weet jij het antwoord?
Wil je me helpen?
Woon je in Zeeland? App dan even naar 0857851011 we komen graag bij je langs voor uitleg en instructie met een kratje bier naar keuze voor de moeite!
en voor de Zeeuwen onder ons de vraag Oemoemenoe en a jie 't oak?
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor maan » 22 aug 2020, 19:51

Hoi,

de 307 is bekend om zijn nukken mbt aftermarket radio's en electronica. Daarover is veel kennis te vinden op het 307 forum, dus ik zou zeggen, meld je daar aan en stel je vraag of lees je eerst in over de RT3, de CAN en VAN bus systemen en zo.
Er zijn al diverse 307's waarvan er intern meer kapot is gegaan in de electronica door dit soort inbouw van aftermarketspul.

Succes
Albert
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 22 aug 2020, 22:58

maan schreef:Hoi,

de 307 is bekend om zijn nukken mbt aftermarket radio's en electronica. Daarover is veel kennis te vinden op het 307 forum, dus ik zou zeggen, meld je daar aan en stel je vraag of lees je eerst in over de RT3, de CAN en VAN bus systemen en zo.
Er zijn al diverse 307's waarvan er intern meer kapot is gegaan in de electronica door dit soort inbouw van aftermarketspul.

Succes
Albert


Albert bedankt voor je bericht, maar denk je dan echt dat ik dat ding niet 3 dubbel gezekerd en geaard heb? ik kijk wel uit ;-). Maar zoals ik ook aangaf deze komt uit een duurder segment is voor Chinese begrippen heel duur voor ons vergelijkbaar met een voordelige pioneer waar zo'n scherm uit klapt, maar dan inbouw en dan zou hij nog Plug and Play moeten werken ook, en ik heb het zien gebeuren op YouTube eveneens als het feit dat het heeft gewerkt in huis, op een accu van men oude Motorscooter.

De Can, Van en RT3 systemen hebben inderdaad andere connectoren het verschil zit hem in display en functies. Wij van mijn onderneming (wil de naam niet te veel spammen, anders krijg je dat weer) zijn officieel partner van PSA, dit omdat we juist veel van dit soort dingen doen ook van de oudere rt3 naar rt4 ombouwen etc. Alleeeen heb ik wat meer doelen voor mijn boordcomputer, vandaar de keuze van android. Als apple dit nou eens zou toestaan joh....

Maar dit is het doel met het android systeem,

I want the system mainly to use as my workplace for on the go, all our things like mobile computer and mobile printer and card payment terminal are all bluetooth and wifi pair-able devices, also with a simple web browser I can do cloud stuff and little website editing as well pretty awesome I might say. And when I'am stuck in traffic? l could watch some series or watch a movie :D awesomeness, but if it only could work
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 22 aug 2020, 23:12

mail subscription AAN
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor maan » 23 aug 2020, 22:18

Hi,

ik heb het niet over aarding en zekering, maar over het verstoren van de datastromen die over het 12 V systeem lopen. Maar gezien jouw werk zul je dat ook wel weten. Ik ben benieuwd naar hoe het bij jou gaat werken, klinkt fancy.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 23 aug 2020, 22:22

maan schreef:Hi,

ik heb het niet over aarding en zekering, maar over het verstoren van de datastromen die over het 12 V systeem lopen. Maar gezien jouw werk zul je dat ook wel weten. Ik ben benieuwd naar hoe het bij jou gaat werken, klinkt fancy.


Ha Maan,

Daar heb je een puntje, kijk even op het 307 forum daar heb ik ook wel een goed idee gepost, gewoon van bus connector naar euro en ook aan de radio en controller zijde euro. Of het idee van de andere reacties daar proberen.
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 24 aug 2020, 22:48

Dit topic kan worden gesloten, ik heb na een duidelijke navraag gewoon een verkeerd systeem gekregen van de verkoper. i'm not amused!
Dispute is geopend ik kan de spullen terugsturen en met de verkoper overeen gekomen dat het dit 100 goede burger punten van de Chinese overheid kost en dat Ali express het volledige bedrag terug betaald van 266 euro!

Bedankt voor jullie hulp.

Wat er inderdaad gesteld wordt over de verschillende type kabels is correct, heb hier eigenlijk nooit zo opgelet omdat we normaliter alleen met originele onderdelen en apparaten werken. Type 1 op type 1 enz dat werkt altijd. Now i learned that the hard way... Gelukkig de Chinese express altijd nog goed geweest in het terugbetalen dus daarover maak ik me geen zorgen. ze staten zelfs dit Notice: In most EU countries, you are generally entitled to 14-day return. Dus nog 10 dagen om het terug te sturen en 4 dagen gekloot.

Eindstand originele RT3 met kleurendisplay terug erin gooien en in een hoekje zitten huilen... *rofl*

Maar mocht iemand wel een werkende oplossing weten om het rt 3 systeem te vervangen naar een android ding dus voor een 307 SW 2004 met Canbus en optische kabels. Dan graag een link hier beneden!
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor Doornekamp33 » 25 aug 2020, 06:01

Je leest alles maar half, je hebt geen, ik herhaal Geen CANbus.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor tim1993 » 25 aug 2020, 10:33

Er staat in de advertentie ook gewoon 307 2007-2011... Dat is dus voor de versies met CANbus. Jij hebt VANbus.
PB voor uitlezen van je Peugeot of Citroën!

Citroën BX 16TRi '86
Peugeot 305 2.0T '85 in aanbouw
Peugeot 406 3.0 V6 ‘99
Saab 9-5 3.0t V6 '98
tim1993
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 22 jun 2016, 15:11

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 25 aug 2020, 16:06

tim1993 schreef:Er staat in de advertentie ook gewoon 307 2007-2011... Dat is dus voor de versies met CANbus. Jij hebt VANbus.



Dit bericht gaat verder op het andere forum
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 08 nov 2020, 15:38

BERICHT TERUGGEHAALD VAN 307; ZO LANG MENEER DOORN IN HET OOG ZICH BLIJFT GEDRAGEN ALSOF HIJ DE PERFECTE MENSCH IS.. Zal ik hopen voor hem dat hij het ooit leert door de verkeerde tegen te komen.
het enige dat die trieste droeftoeter doet is alles naar beneden te proberen trekken wat ik post beetje triest.


Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Pagina 1 van 4
Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: za 22 aug 2020 - 23:09:55
door EasyComp Zeeland
Zoals ook gesteld op: viewto ... 49&t=33161

Nou het moet eerlijk gezegd wel van heel ver komen wil je als ICT/IT'er een vraag hebben over een computer notabene..
Maar ik zit met mijn handjes diep het haar... Daarom dacht ik kom misschien heeft hier iemand ene zelfde ervaring gehad en heeft die persoon zomaar de golden ticket tot succes in handen.


Oke vanaf den binnen, toen er nog geen licht (oeps te ver terug).

Nou even weer on topic.
Ik heb afgelopen week met een 1 Dag's delivery laten overkomen de aftermarket vervanger voor het wel bekende RT3 systeem met android 10 en een touchscreen ter vervanging van het originele scherm. Waarom je originele RT 3 werkte toch goed. Jawel prima zelfs, alleen 4 minuten wachten op een cd totdat meneertje Peug eindelijk eens de straatnaam heeft geladen is niet meer echt uit deze tijd, right? Precies. Daarom dus en alle andere functies.

Hoe dan ook, ik netjes een compatible device gekocht had ook wel zo iets van het moet wel goed zijn dus ik ga eens niet el-cheapo en doe en nuttige investering in het voertuig, https://nl.aliexpress.com/item/32814459 ... 2a4dBivUoA (er zijn er nog maar 2 op dit moment).
Afijn ik dat ding een dag later binnen gekregen (Ali was nog nooit zo snel) en ben gelijk begonnen met de installatie ik moet toegeven die chinezen weten wel wat ze doen als het neerkomt op duurdere segment producten enz. ( ja logisch dat iets rommel is van Ali als je het goedkoopste van het goedkoopste wil, niet altijd btw vaal wel)
Afbeelding

Ik het ding ingebouwd samen met mijn buurman (eigenaar van universele garage in Middelbrug) alle connectoren waren plug en Play. Dus dat was zo gedaan, kwestie van minuten, leuk dacht ik dus contact aan en.... NIETS wij de kabel boom doormeten, die werkte prima.
Afbeelding

Toen kwam ik er achter dat er nog een paar draadjes over bleven, maar na een simpele google zoekterm en het bestuderen van het diagram op de achterkant kwam ik er vrijvlot achter wat wat is.
ILL Lumi (de verlichting van het panel, die afgetakt van het rood zwarte draadje (geschakelde massa)), Ant (extra antenne draadje kan je vast maken aan de antenne kabel) en dan blijven key 1 en 2 over die zijn voor het stuurkolom paneel bediening).
Afbeelding

Top job done dus, poging 2.. Weer niets overigens ik weet dat het toestel geen DOA (dead on arrival) is want ik heb hem zelf al een keer even op een accu aangesloten in huis om het systeem te testen, werkte echt super goed.
Nou zekering checken en alle andere troubleshooting zoals kabels controleren, aansluitingen, kabels wel op de juiste plek (al is er maar 1 goede manier die past) alles losgekoppeld 30 seconden gewacht. En alle stekkertjes weer op hun plaats gedrukt en als laatste de can bus connector en can bus controller (voor het behouden van de signaleringen functionaliteit van het voertuig...) Bij die can bus connector viel me direct al iets op, boven de originele rt3 can bus wen onder de aansluiting van de nieuwe uitvoering boordcomputer. Iedereen ziet wel dat dit anders is. is dit een probleem? Nee blijkbaar niet want ik krijg wel stroom. op de andere kant van de connector (radio zijde).
Afbeelding

Maar ja en u zit ik dus zonder audio en boordcomputer naja een functionerende dan. Ik heb gister nog even snel de originele rt 3 aangesloten op de can bud om uit te sluiten dat het de connector niet beschadigd zou zijn, maar nee die ging wel gelijk aan.
Dus ja dat was wel een beetje het verhaal.
Nu de vragen, hebben jullie dit mee gemaakt zo ja wat is in hemelsnaam de simpele truc waar ik overheen tuur?
Kloppen de aftakkingen die ik heb gedaan op de kabels? (just to be sure).
Wat doe ik verkeerd?
Weet jij het antwoord?
Wil je me helpen?
Woon je in Zeeland? App dan even naar 0857851011 we komen graag bij je langs voor uitleg en instructie met een kratje bier naar keuze voor de moeite!
en voor de Zeeuwen onder ons de vraag Oemoemenoe en a jie 't oak?
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: zo 23 aug 2020 - 10:11:27
door vinnie411
Hoi woon niet in zeeland maar ben onlangs zelf ook druk bezig geweest.
Heb het een en ander verzameld en op mijn drive gezet;
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
maar voor wat meer tekst en uitleg zie ook mijn post:
viewtopic.php?f=12&t=15035
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: zo 23 aug 2020 - 14:33:04
door EasyComp Zeeland
vinnie411 schreef: ↑
zo 23 aug 2020 - 10:11:27
Hoi woon niet in zeeland maar ben onlangs zelf ook druk bezig geweest.
Heb het een en ander verzameld en op mijn drive gezet;
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
maar voor wat meer tekst en uitleg zie ook mijn post:
viewtopic.php?f=12&t=15035
Hey Vinnie dank voor je reactie, je hebt mazzel dat die van jouw wel überhaupt inschakelen wil, daar gaat het bij mij al mis...
Ik ga morgen maar eens proberen van de RT3 Can connector naar de bijgeleverde euro stekker, en ja ik heb een controller voor de boardcomp aansturing dus dat zal blijven werken tis alleen wel jammer dat ik eerst van de originele aansluiting om zal moeten naar een universele en ipv het plug en play werkt zoals de bedoeling was.
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: zo 23 aug 2020 - 15:23:59
door vinnie411
de quadlock van Peugeot lijkt op een iso stekker alleen de pin layout is anders. dus meten en lezen hoe je het voeding gedeelte moet bedraden.
quadlock pin layout.JPG
quadlock pin layout.JPG (68.11 KiB) 430 keer bekeken
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: zo 23 aug 2020 - 21:14:04
door EasyComp Zeeland
vinnie411 schreef: ↑
zo 23 aug 2020 - 15:23:59
de quadlock van Peugeot lijkt op een iso stekker alleen de pin layout is anders. dus meten en lezen hoe je het voeding gedeelte moet bedraden.quadlock pin layout.JPG
Wacht even quadlock, das weer een andere naam voor de can bus, of je bedoelt dat dit toch een heel ander type aansluiting is? :oops:


Even kijken met het schema er naast, correct me if i'm wrong;
Afbeelding
van 20 p poort naar quadlock
15 is part A12
16 is part A16
17 is part A11
En dan zou die moeten werken?
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 05:02:54
door Doornekamp33
Voordat je verder gaat, ga je eerst eens verdiepen in VANbus en CANbus, Quadlock en ISO.
Voor iemand die zich voorstelt al ombouwer van VAN naar CAN, succes trouwens weet je weinig af van de materie.

Als je dit aan het inbouwen bent in een VAN 307 gaat de helft niet werken wat bij Vinnie in zijn mooie CAN CC wel werkt. :roll: :roll:
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 09:31:59
door EasyComp Zeeland
Dornekamp ipv half open antwoorden te te geven vertel gewoon wat er mis gaat... ipv mensen steeds op een half denk spoor te zetten. De vraag is wat gaat hier mis en wat moet er anders... ik stel niet de vraag wat moet ik leren. Maar wat moet ik doen!!

Edit: Lees hierboven trouwens. Dit had ik zelf ook al ontdek!
Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 10:06:49
door EasyComp Zeeland
Zo he he,

Ik een beetje de auto inbouw bedrijven afgebeld hier in Zeeland 2/3 begonnen gelijk te stijgeren als paerden. Nee dat gaan we niet doen want het is niet door ons geleverd. Stelletje geldzuchtige wolven. (Zo’n antwoord zou ik eens moeten geven met men IT bedrijf lopen klanten massaal weg) en zette me op een dwaalspoor met een hoop desinformatie.

Het laatste bedrijf dat ik belde Autofit in Goes gaf als enige het juiste antwoord en zijn meer dan bereidwillig om me te helpen. Dus daar rijdt ik zo maar even langs!

Daarom reageerde ik net even zo fel op dornekamp, sorry daarvoor maar ik heb nu al zoveel dingen gehoord en gelezen dat ik me op een dwaalspoor gezet voel. Dat was ik echt even helemaal beu en het helpt dan niet als je dan weer een open antwoord krijgt. Zelfs door de verkoper op het verkeerde pad gezet want die zei dat het compatible zou zijn war dus niet het geval is.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 10:41:31
door vinnie411
laten we dan beginnen met de juiste informatie
Welke Peugeot heb je, bouwjaar, model, en in geval 2005 fase 1 of 2.
hieraan kunnen we zien of je van of can bus hebt.

Ik heb ook die autoradio destijds in overweging genomen maar wil geen Android wel Android auto. ook het scherm op die plek is waardeloos om tijdens het rijden te bedienen. ik kom er in iedergeval niet bij.

uiteindelijk gaat het je lukken om het een en ander aan de praat te krijgen.
afhankelijk van je model zullen sommige optie misschien niet meer werken en er bestaat een kans dat je vreemde storingen krijgt als je een foutje maakt.
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 12:49:24
door EasyComp Zeeland
Hi Vinnie,

ik heb een 307 sw 2004 model het blijkt inderdaad dat de verkoper mij onjuist geïnformeerd heeft en een verkeerd model geadviseerd heeft. Wat jij nu zegt klopt ik ben net naar AutoFit in Goes geweest die gaven aan dat ik de 15 massa kabel van de controller box moet afhalen en koppelen op een geschakelde 12V dus vanaf het contact slot of vanaf de massa met een schakelaartje er tussen zodat hij mijn accu niet leegzuigt was mijn idee. Dit kan ook volgens hun. Dus in de tussentijd ga ik dit eens uitproberen en hoop dat de verkoper mij de juiste kabel zal doorsturen.

Tijdens het rijden moet je ook niet met je tengels aan je scherm zitten daar heb je toch de controller voor, hoewel het in theorie geen smartphone is heeft het wel die functies.
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 13:37:52
door Doornekamp33
Als jij in je voorstel topic praat over VAN naar CAN ombouw neem ik aan dat je weet waar je over praat, dus niet blijkt nu.

Een CAN toestel in een VAN wagen kun je vergeten dat het werkt, deze chinees kan werken en er zijn er maar 2 waarvan ik weet dat ze het in zich hebben om dat aftermarket chinese ding in een VAN wagen met RT3 voor elkaar kunnen krijgen, 1 is er al lang niet meer actief, de tweede kun je via PM proberen te bereiken, Zoek naar Gentry.

Je hebt namelijk meerdere problemen, je moet van Navischerm naar monochrome om de boordcomputer te kunnen gebruiken, moet de bekabeling voor worden aangepast, je hebt Diagbox nodig om de boel om te coderen van RT3 naar RD4, bekabeling radio moet worden aangepast.

Hoop werk wat je moet weten, gebeurd namelijk bijna nooit.
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 13:39:40
door EasyComp Zeeland
Monochrome? Ik heb vanaf begin altijd kleur gehad in mijn Peugeot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 13:45:36
door EasyComp Zeeland
Dit topic kan worden gesloten, ik heb na een duidelijke navraag gewoon een verkeerd systeem gekregen van de verkoper. i'm not amused!
Dispute is geopend ik kan de spullen terugsturen en met de verkoper overeen gekomen dat het dit 100 goede burger punten van de Chinese overheid kost en dat Ali express het volledige bedrag terug betaald van 266 euro!

Bedankt voor jullie hulp.

Wat er inderdaad gesteld wordt over de verschillende type kabels is correct, heb hier eigenlijk nooit zo opgelet omdat we normaliter alleen met originele onderdelen en apparaten werken. Type 1 op type 1 enz dat werkt altijd. Now i learned that the hard way... Gelukkig de Chinese express altijd nog goed geweest in het terugbetalen dus daarover maak ik me geen zorgen. ze staten zelfs dit Notice: In most EU countries, you are generally entitled to 14-day return. Dus nog 10 dagen om het terug te sturen en 4 dagen gekloot.

Eindstand originele RT3 met kleurendisplay terug erin gooien en in een hoekje zitten huilen... *rofl*

Maar mocht iemand wel een werkende oplossing weten om het rt 3 systeem te vervangen naar een android ding dus voor een 307 SW 2004 met Canbus en optische kabels. Dan graag een link hier beneden!
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 13:55:10
door Doornekamp33
RT is ook kleur, RD heeft monochrome met twee regels en 2 knopjes naast het scherm.
Maar linksom of rechtsom, wil je van die RT3 af heb je een hoop werk, ik ben er dan ook nooit aan begonnen in de 407, zelfs Gentry wilde er niet aan beginnen.

Alle chinese systemen zijn voor CAN en dan voor de vervanging van RD systemen, en dat is een hele andere bekabeling dan RT systemen, als jij echt ervaring hebt in een (CAN) RT3 naar RT4 om te bouwen moet je dat weten, zelfs onze electronica expert was daar al een dag mee bezig.
Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcomputer
Geplaatst: ma 24 aug 2020 - 14:31:28
door EasyComp Zeeland
Zo dat ging tenminste wel zoals het hoort Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alle tijden zijn UTC+02:00
Pagina 1 van 4
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor Doornekamp33 » 08 nov 2020, 15:42

Kan ik ook hoor, berichten wijzigen. :shock: :shock: :shock: :shock:
Laatst bijgewerkt door Doornekamp33 op 08 nov 2020, 16:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 08 nov 2020, 15:49

Zo nu ik lekker niets meer van een bepaalde droeftoeter hoef te zien BACK ON TOPIC
Laatst bijgewerkt door EasyComp Zeeland op 08 nov 2020, 16:06, in totaal 1 keer bewerkt.
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor Doornekamp33 » 08 nov 2020, 16:00

Wees gerust, je bent namelijk geheel gewist van het 307forum, je naam zal er niet meer zichtbaar zijn. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En ja, Ik lijk wel een beetje op een ubermensch, alleen ben ik het bij lange na niet, zo jammer dat jij je op deze manier zo laat kennen. :lol: :lol:
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 09 nov 2020, 19:14

Moderator: Off-topic verwijderd
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor Nanno » 10 nov 2020, 14:15

Kan dit stoppen a.u.b.? Met dit onzin-gedoe maken we het forum kapot.
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Hellluupp! Hulpnodig met mijn Chinese android boordcompu

Berichtdoor EasyComp Zeeland » 10 nov 2020, 14:20

Nanno schreef:Kan dit stoppen a.u.b.? Met dit onzin-gedoe maken we het forum kapot.



You've got PM :wink: no worries van mij geen gedoe verder. Ik wil dit topic ook gewoon on-topic houden.
EasyComp Zeeland
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2020, 15:20



Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten