mysterieuze kabels van m'n 205: waar zijn deze voor?

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

mysterieuze kabels van m'n 205: waar zijn deze voor?

Berichtdoor MarkVDE » 10 maart 2021, 15:02

hoi,
Ik was bezig met het klussen aan wat roest bij de wielkuipen van mijn 205 forever uit '94,
toen ik deze stekkers tegenkwam:
Afbeelding
Kabel 1 is driepolig, met groen, bruin en wit
Afbeelding
zelfde kabel, focus op de stekker
Afbeelding
stekker nummer 2 is vierpolig, en zit net achter de linker (bestuurders)koplamp.
De kabels zijn bruin-wit-groen-wit.
een betere foto dan dit maken kon ik niet, hij zat min of meer tegen het staal aan vastgemaakt.

Ze zijn alletwee nooit gebruikt, en redelijk geoxideerd. Ook zitten ze beide aan de linkerkant.
Ik vermoed dat het kabels zouden kunnen zijn voor verstralers, maar ik weet het niet zeker. Ik wil misschien wel extra lampen inbouwen, dus hopelijk zijn ze daar voor :mrgreen:
Weet iemand anders wel waar deze stekkertjes voor zijn?
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: mysterieuze kabels van m'n 205: waar zijn deze voor?

Berichtdoor maan » 10 maart 2021, 17:29

Meestal is er een 1 of 2 polige die van de vliegwielsensor komt, bedoeld voor controles, en de andere kan de diagnose stekker zijn. Maar zoek even op het forum want deze vraag is al vaak gesteld.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: mysterieuze kabels van m'n 205: waar zijn deze voor?

Berichtdoor MarkVDE » 14 maart 2021, 11:44

maan schreef:Meestal is er een 1 of 2 polige die van de vliegwielsensor komt, bedoeld voor controles, en de andere kan de diagnose stekker zijn. Maar zoek even op het forum want deze vraag is al vaak gesteld.

Merci, gelukkig is het niks belangrijks!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten