Pagina 1 van 1

probleem met ruitenwissrs

BerichtGeplaatst: 06 dec 2005, 21:29
door 404musicboy
Hallo Forumlezers,

Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat mijn ruitenwissers het begeven van mijn 404. Soms doen ze het wel. Soms heel erg traag en dan weer stoppen ze op hun verste punt. Met wat hulp van mijn handen willen ze het dan soms weer gaan doen maar soms ook een tijdje niet. Ik heb zelf eigenlijk geen idee. Het lijkt of ze niet voldoende stroom krijgen maar mijn 404 start goed en lijkt in zijn geheel genoeg stroom te hebben. Wie weet er wat ???

Groet.
404 muziek freak

BerichtGeplaatst: 07 dec 2005, 01:01
door Joliet Jake Blues
Een te lage spanning zou unnen maar het kan ook zo zijn dat de motor van een of bijde ruitenwissers te zwaar loopt door vuil of aanlopen van de as.
Het kan ook nog zijn dat de kontact punten van de motor of het relais geoxideerd zijn en dus de weerstand te hoog.
Of de koolborstels van de motor zijn op.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 11:54
door 404musicboy
Ben nog niet veel verder met mijn ruitenwissers. Als ik harder rijd met de 404 en hem dus meer toeren laat maken dan gaan ze het heel langzaam weer doen.

Om bij de ruitenwissermotoren te komen moet zeker het dashboard er uit????

Overigens was het al een tijdje zo dat de ruitenwissers niet meer volledig terug gingen naar de liggende beginstand maar vooral de rechter (van binnenuit gezien) zo ongeveer halverwege de ruit bleef staan.

Wie kent dit probleem en weet hoe ik dit aan moet pakken???

Groet

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 11:56
door pp
dat ze halverwege blijven staan wel, komt dat er te weinig vocht op de ruit zit, waardoor ze "vast plakken", beetje wax in de afspuitwasstraat, of hoe heet dat wil bij mij wel helpen

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 12:01
door 404musicboy
Lijkt meer of de wissers niet goed meer op het asje zitten ofzo want als je ze met de hand helpt dan is het net of er een bepaalde speling zit op de verbinding met de motoras.

Te stroef op de ruit is het niet want zelfs bij een supernatte ruit scheelt het niets.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 12:05
door pp
op en van asje is gewoon trekken, simpel terug te plaatsen, evt. tandje hoger , bij mij klepperen ze tegen de sponning

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 21:22
door jos overvliet
Bij onze Albert was het motortje na 40 jaar al versleten.
Ankertje door gebrand, koolborstels versleten enzo.
Bij Ko, onze hofleveransier een andere besteld (wel even slikken).
En de regen kon zijn gang weer gaan, het werkt alweer een jaartje of zo.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2005, 12:26
door 404musicboy
Bedankt Jos (en Anderen) voor de reactie. Begrijp ik uit je reactie dat het 1 motor betreft en wat ik nog niet weet of je er gewoon bijkunt of dat je je dashboard moet demonteren.

Mischien denken jullie dan kijk je toch even maar in de maand december moet ik altijd veel werken dus de tijd ontbreekt me om er iets aan te doen dus dan win ik maar vast informatie in.

Bvd

BerichtGeplaatst: 13 dec 2005, 17:25
door leffe 404
Als je de motorkap opendoet, zit de motor met 3 moertjes tegen het schutboard geschroefd, tussen het reservoir van de ruitesproeiers en het remvloeistofresevroir in.

10 minuten werk ... 8)

BerichtGeplaatst: 15 dec 2005, 17:26
door 404musicboy
Heb inmiddels het motortje gedemonteerd en naar een bedrijf bij ons in de buurt gebracht. Daar hebben ze er een nieuw anker ingezet en hem volledig gereviseerd voor 60 euri . Net opgehaald en hem er nu maar in zetten vanavond. ben benieuwd.

rijden in de regen zonder ruitenwissers is ook wat toch !!!

Groet

BerichtGeplaatst: 16 dec 2005, 10:16
door 404musicboy
Gisterenavond motortje er weer op gezet en de ruitenwissers werken weer perfect. In ieder geval beter als dat ze het ooit gedaan hebben.
En laat het nu ook nog eens flink regenen toen ik vanmorgen weg ging.

Probleem opgelost !!!

Dank voor de reacties