123 ignition in combinatie met bosch blue coil bobine

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

123 ignition in combinatie met bosch blue coil bobine

Berichtdoor tu » 25 feb 2006, 13:58

Wie heeft er ervaring of informatie over het gebruik van 123 ignition samen met de Bosch Blue coil bobine (high volt output). Kan dit goed samen gaan zonder schade aan de electronische ontsteking?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Mark » 25 feb 2006, 14:31

staat al een topic over op forum, met enkele ervaringen:
www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=597
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor tomtom » 19 maart 2007, 15:18

Het word zelfs geadviseerd; ik heb het (blauwe bosch + 123) gister in m'n 504 coupe gemonteerd. Loopt prima maar nog niet (vanwege k**weer) echt mee gereden, dus ook nog geen echte beoordeling
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Jeetje » 19 maart 2007, 15:35

De blue-coils zijn inderdaad erg goed. Tot nu toe heb ik ze in al m'n klassiekers gezet als de originele de geest gaf.

Op dit moment is m'n J7 al voorzien van een blue-coil (maar wel met de normale ontsteking, want die voldoet naar mijn mening super); de 404 heeft nog de originele Ducellier bobine en tot nu toe heb ik daar eigenlijk ook geen negatieve opmerkingen over...

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de 123-ignition. Bij een goede afstelling doet de 'normale' ontsteking het hartstikke goed. 123-ignition biedt naar mijn mening geen toegevoegde waarde.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Steven » 19 maart 2007, 16:33

Jeetje schreef:
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de 123-ignition. Bij een goede afstelling doet de 'normale' ontsteking het hartstikke goed. 123-ignition biedt naar mijn mening geen toegevoegde waarde.


ben heeeel tevreden over de 123-ignition; onze 504 fam wou nooit starten met warme motor, nu met de 123 erin start ie altijd met warme motor:lol:

zou eigenlijk ook in de 304 er ene willen plaatsten.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Peter van den Bosch » 19 maart 2007, 22:01

Ben ook heeeeel tevreden over de 123- ignition. Start sneller, loopt zuiniger, ik hoef ook niet zo lang meer met de choke open te rijden, heb sinds die tijd ook geen last meer van een vette bougie.

Toen de ontsteking gemonteerd was hadden ze hem verkeerd gemonteerd. Ellende met het naar huis rijden, kwam door de leeftijd van de motor had het garagebedrijf gezegd. Toen ik daarna thuis ben aangekomen heb ik de volgende dag de ontsteking op het gehoor afgesteld. Sindsdien loopt de motor weer als en zonnetje.

Groetje Peter.
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor Jeetje » 19 maart 2007, 23:34

Ik hoor zo nu en dan toch ook negatieve geluiden over die 123-ignition. Ik heb er zelf -zoals hierboven al staat- echter geen ervaring mee!

Mijn beide Peugs starten probleemloos zonder 123-ignition, ik heb nog nooit problemen gehad en zoveel verbruik zal het niet -kunnen- schelen dat de aanschaf van 123-ignition interessant is/wordt...

Iedereen moet natuurlijk lekker doen wat hem het beste lijkt...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Peter van den Bosch » 21 maart 2007, 19:05

Ik heb voor de 123 ignition ook weinig problemen gehad....... maar toch. Overigens zit er ook nog de orginele Ducellier bobine in.

Groetje Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron