Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: 03 okt 2006, 19:13
door Koffiemolen
Kijk, voor een behandeling waarvan je weet dat je die kunt afschrijven over zo'n 20 jaar (voor zover je sowieso nog afschrijft) is 5000 euro niet veel. Als ik zie wat mijn collega's bijtellen op hun leasebakkies of afschrijven op hun eigen auto's (ik lach me altijd een rotje als ik dat hoor).
Maar Tark heeft volgens mij gelijk als hij zegt dat het voor minder kan, op meer locaties, dunkt me.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2006, 20:36
door pick~up
Hier wat foto's van mijn dangel een echte 505 2.0 GL break hij was vroeger van de EDF en is goed gebruikt. Dus ik heb nog wel wat werk!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leon

BerichtGeplaatst: 09 nov 2006, 22:09
door Dick
Zo hey, zo een auto zou ik graag bezitten! Prachtig, succes ermee.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2007, 21:30
door pick~up
Succes heb ik ook wel een beetje nodig want mijn halve dangel frame wat links en rechts onder de auto zit was een beetje verrot maar dat komt allemaal goed. Maar als je eenmaal begint weet je nooit wat je nog meer tegen komt... Nog meer roest.
Nu is het gelukig nog te overzien je weet maar nooit als je een auto ongezien koopt van een fransman. Ik plaats nog wel eens wat foto,s.

Groeten Leon

BerichtGeplaatst: 14 jan 2007, 10:47
door Martijn
pick~up schreef:Succes heb ik ook wel een beetje nodig want mijn halve dangel frame wat links en rechts onder de auto zit was een beetje verrot maar dat komt allemaal goed. Maar als je eenmaal begint weet je nooit wat je nog meer tegen komt... Nog meer roest.
Nu is het gelukig nog te overzien je weet maar nooit als je een auto ongezien koopt van een fransman. Ik plaats nog wel eens wat foto,s.

Groeten Leon


Ja dat is het nadeel als je eenmaal begint is er geen weg terug. Ik moet zeggen dat ik ook niet gerust was toen ik begon met het strippen van de mijne. Vooral toen ik de dorpelverbreders en de kuiplijsten eraf haalde.... gelukkig alleen maar stof wat eruit kwam! Hij is nergens rot, het enige puntje roest zat bij de slotvanger van de achterklep, waar de lak was doorgesleten en wat water blijft staan. Maar dat was oppervlakkig, meer niet. Gelukkig maar! Chassis etc. in prima staat. Hopelijk eind van de maand schuren, volgende maand spuiten....

BerichtGeplaatst: 14 jan 2007, 22:02
door Koffiemolen
Dan willen wij foto's zien!

Succes!

BerichtGeplaatst: 26 apr 2007, 17:06
door Martijn
Koffiemolen schreef:Dan willen wij foto's zien!

Succes!


Morgen op het forum! Zaterdag even wezen kijken na het telefoontje dat hij klaar was. Ont-zet-tend MOOI en weer helemaal de originele kleur. Nu merk ik pas echt hoe verkleurd ie wel niet was!

Nu weer helemaal opbouwen! Iemand zin om te helpen misschien?

Klussen

BerichtGeplaatst: 26 apr 2007, 20:55
door Rob
Ja ik heb hem al even gezien,echt geweldig mooi geworden
Een avondje klussen is leuk. Zeker aan zo'n project.
Maar hoe zit dat als we per ongeluk een (klein) krasje veroorzaken.
Dat is namelijk niet ondenkbaar in de opbouwfase.
Succes
R

BerichtGeplaatst: 26 apr 2007, 22:03
door Koffiemolen
Zin absoluut! Maarruh....heeft emand voor mij een beetje tijd te koop? Een jaartje ofzo... :?
Ben nu even m'n hut aan het verbouwen (lekker warm). Als je hier nou direct om de hoek woonde...
Succes en zie graag de foto's.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2007, 13:30
door Brownie
Martijn schreef:Nou de strijd is eindelijk gestreden, ik heb net de nummerplaten op mijn Dangel verwisseld voor een Nederlands kenteken! Nu nog APK en dan de weg op! De RDW liet zich van haar minst buigzame kent zien en was erg lastig bij het afgeven van het kenteken. Zo is de handelsbenaming niet 505 break GTI Dangel 4x4 maar gewoon 505, is het aanhangwagengewicht niet ingevuld etc. Maar ik kan binnenkort rijden !


Mogelijk heb ik binnenkort ook een Dangel voor de deur, vandaar een paar vraagjes voor de duidelijkheid: Je kan dus gewoon de auto registreren als een 505GTI Break en BPM betalen voor die auto? Of heb je nog wel een toeslag voor de Dangel ombouw?
Was het uiteindelijk echt lastig om een kenteken te krijgen, of gaf je franse (EU) kenteken geen mogelijkheid voor de RDW om er nog wat tegenin te brengen?

BerichtGeplaatst: 25 jul 2007, 14:30
door Martijn
@ Brownie: je hebt een PB.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2007, 19:45
door pick~up
Ik heb in tussen ook kenteken op mijn 505 dangel maar dat keuren gaf echt geen probleem hoef ook geen BPM over het dangel gebeuren te betalen afgezien dat ze hem bij de RDW gewogen hebben verschild het keuren niets dan met een gewoone 505 break.
Heb intussen al weer heel wat fijne KM's gemaakt. Heb ook al eens goed vast in de prut gestaan dat er een trekker aan te pas moest komen om hem weer vlot te trekken.....zelfs een dangel kan dus vast komen te zitten...

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 21:14
door pick~up
Ik rij onder tussen al weer 3 jaar in mijn dangel maar zag dat ik nog wat fotos had van het op knappen van mijn 505je!!!!
Er zat best veel roest aan dus we hebben er best veel werk aan gehad!!!
Afbeelding
Hier het gestraalde en op nieuw gespoten dangel frame.
Afbeelding
Hij glimt wel weer mooi!!!
Afbeelding
Motortje er weer in!!
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 21:27
door pick~up
Zo zag de hele onder kant van de auto er uit!!!
Dit is een stuk van het frame wat om de langsdrager van de auto zit!
Afbeelding

En zo hoort het er uit te zien!!!
Afbeelding

De voor wielophanging..de auto ziet er na al dit werk nog steeds het zelfde uit van de buitenkant maar als ie op de brug staat zie je wel degelijk dat er werk aan de auto is geweest...nu staat er wel in de planning om ook de buitenkant eens aan te pakken!!!!
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 22:34
door Remco504coupe
pick~up schreef:Afbeelding


Ik vind je 404pick up project al mooi, maar deze van dangel wist ik niets.
Jij weet van aanpakken :!:
Op deze foto is mooi te zien hoe peugeot iets verbeterd heeft met doorontwikkelen, de spatplaat van de 505 is met die knik veel roestbestendiger dan bij de 504c lijkt me, gemakkelijker af te kitten en schoon te houden.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 22:59
door pick~up
Remco504coupe schreef:
pick~up schreef:Afbeelding


Ik vind je 404pick up project al mooi, maar deze van dangel wist ik niets.
Jij weet van aanpakken :!:
Op deze foto is mooi te zien hoe peugeot iets verbeterd heeft met doorontwikkelen, de spatplaat van de 505 is met die knik veel roestbestendiger dan bij de 504c lijkt me, gemakkelijker af te kitten en schoon te houden.


Dit is ook 1 van de reden dat het werk aan mijn pickup een tijdje stil heb gelegen omdat dit klusje er tussen door kwam!!!

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 23:12
door Harrie
Wordt de buitenkleur ook dit donkerder blauw?
ik kan me vergissen, maar dit lijkt me donkerder dan de carrosserie eerst was?
in elk geval vind ik de donkere kleur mooier, maar ja, dat is slechts een mening...
.
je pakt het inderdaad wel GRONDIG aan, en dat kan ik wel waarderen! 8)
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 09 mei 2010, 19:21
door pick~up
Harrie schreef:Wordt de buitenkleur ook dit donkerder blauw?
ik kan me vergissen, maar dit lijkt me donkerder dan de carrosserie eerst was?
in elk geval vind ik de donkere kleur mooier, maar ja, dat is slechts een mening...
.
je pakt het inderdaad wel GRONDIG aan, en dat kan ik wel waarderen! 8)
grt, Harrie


Nou ik had het idee om inderdaad de buitenkant ook donkerblauw te spuiten maar daar ben ik van terug gekomen omdat de auto eigenlijk te slecht is van daar dat ik dus een ander 505 break heb gekocht om die om te bouwen naar een dangel.

Deze break dus!!!

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 17:32
door M. van der Meulen
Ik weet wat te weinig van de 505, vandaar de vraag of je dan geen problemen tegenkomt als montage van voor- en achtertrein, tussendifferentieel, tank, uitlaat, remleidingen? Nog afgezien van de papieren :roll: Groet, M.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2010, 22:48
door Koffiemolen
M. van der Meulen schreef:Ik weet wat te weinig van de 505, vandaar de vraag of je dan geen problemen tegenkomt als montage van voor- en achtertrein, tussendifferentieel, tank, uitlaat, remleidingen? Nog afgezien van de papieren :roll: Groet, M.


Jij en ik wel, maar Leon komt alleen maar een paar uitdaginkjes tegen. Dat gaat hem gewoon lukken, wees niet bang!

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010, 18:51
door pick~up
Koffiemolen schreef:
M. van der Meulen schreef:Ik weet wat te weinig van de 505, vandaar de vraag of je dan geen problemen tegenkomt als montage van voor- en achtertrein, tussendifferentieel, tank, uitlaat, remleidingen? Nog afgezien van de papieren :roll: Groet, M.


Jij en ik wel, maar Leon komt alleen maar een paar uitdaginkjes tegen. Dat gaat hem gewoon lukken, wees niet bang!


Ik bekijk het gewoon zo: waarom zouden ze bij dangel wel een 505 om kunnen bouwen en waarom zou mijn dat dan niet lukken?? :wink:
Nou ik heb het allemaal goed bekeken en denk dat het ombouwen best mee valt ik ga als ik mijn 404 pickup af heb en wanneer ik weer rij met mijn 505 GTD gewoon rustig beginnen met het opknappen en spuiten van de gewone break.
En ik heb 1 gewone break en 2 dangel break's dus daar kunnen we wel iets moois van maken denk ik!!! :lol:

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010, 20:48
door M. van der Meulen
Succes met de operatie, benieuwd naar het resultaat! Groet, M.